Silvia is nieuw

Voorstel draad
BUTTON_POST_REPLY
silvia83
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON di feb 22, 2011 11:56 pm

Silvia is nieuw

Bericht door silvia83 » za maart 05, 2011 7:09 pm

Dag iedereen,

Dit is mijn ontmaagding waar het gaat om forum-bezoek, dus ik heb nog even tijd nodig om alles te ontdekken, maar dit ter zijde. :)

Ik ben Silvia, 27 jaar en ik heb twee maanden geleden gehoord dat ik een bipolaire stoornis 1 heb. Zoals waarschijnlijk velen van jullie heb ik de afgelopen jaren een hele tocht door de ggz gemaakt, met een aantal verschillende diagnoses, drie opnames en een arsenaal aan medicatie. Dat ik depressies had, en ook psychotische verschijnselen,dat was duidelijk. Bovendien heb ik hypomane periodes gehad, die ik niet zo duidde. Er was de laatste twee jaar daarom ook al een vermoeden over de diagnose, maar ik trok me er niets meer van aan, aangezien ik al zoveel diagnoses en onjuiste interpretaties had gehoord. In december/januari raakte ik echter, na een depressie, in een manie met psychose, waarop ik opgenomen ben op een PAAZ afdeling. Dit was zo overduidelijk en heftig dat ik nu niet meer onder de diagnose uit kan. Tijdens de manische psychose heb ik allerlei spirituele/religieuze ervaringen gehad, en momenteel ben ik erg aan het worstelen met wat nou 'de waarheid' en 'de werkelijkheid' is.

Ik hoop hier herkenning te vinden. Ik heb hier en daar al het éen en ander gelezen en het sprak me aan. Wat is het toch een ingewikkelde, ingrijpende aandoening.

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Re: Silvia is nieuw

Bericht door aaron » za maart 05, 2011 7:24 pm

Welkom Silvia.

Ook van jou een bekend verhaal. Ook ik heb een lange zoektocht achter de rug. Van geen diagnose, tot misdiagnose, tot uiteindelijk de juiste diagnoses. Dat heeft zo'n 2,5 jaar geduurd. Ook een heel scala aan verschillende medicijnen geprobeerd, het hielp allemaal even weinig. Totdat ik aan de lithium icm antipsychotica ging. Dát bleek wél effectief. Tijdens psychotische momenten was ik ervan overtuigd een engel in een mensenlichaam te zijn en kreeg ik berichten van God en de duivel. Mede daardoor ben ik weer naar de kerk gegaan en dat voelde goed. Nu hoor ik niet echt bij een geloofsgemeenschap hoor. Maar qua inhoud pas ik het beste bij het christendom. :)

Nou nogmaals van harte welkom hier. Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt! :mrgreen:

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za maart 05, 2011 7:40 pm

Van harte welkom bij de club Silvia. snuffel rustig rond, herkenning zat denk en veel van elkaar te leren en elkaar steunen.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Leo
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » zo maart 06, 2011 11:44 am

@Silvia, ik hoop dat je hier veel dingen aantreft die nuttig voor je zijn!

Koffieliefhebber
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON di feb 08, 2011 1:38 pm

Bericht door Koffieliefhebber » za maart 12, 2011 4:05 pm

Welkom Sylvia! Lees lekker rond, en plaats een berichtje als je wilt. Ik ben ook betrekkelijk nieuw hier, maar iedereen is heel aardig! :-)

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » za maart 12, 2011 4:11 pm

Lief dat je dat zegt koffieliefhebber. Ben ik het overigens ontzettend mee eens!! :o :o

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » za maart 12, 2011 9:53 pm

Bekend verhaal, ik was op zoek naar een pastoor. Maar niet gevonden in mijn psychose. Veel plezier op het forum, ik hoop dat je er wat aan hebt. Groeten van medusa

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » di maart 22, 2011 12:17 pm

silvia83 schreefCOLON Tijdens de manische psychose heb ik allerlei spirituele/religieuze ervaringen gehad, en momenteel ben ik erg aan het worstelen met wat nou 'de waarheid' en 'de werkelijkheid' is.
Dat herken ik. Toen ik psychotisch was kreeg ik allemaal berichten van God en de duivel, reclame spotjes waren speciaal voor mij bedoeld, stoplichten stonden voor mij allemaal op groen, etc. Was een vreemde periode...

BUTTON_POST_REPLY