Beste mensen met MD hoe kan ik omgaan met..........

MDS in je relatie... Hoe ga je hiermee om?

Moderator: Moderators

Berichtdoor Lief » do feb 25, 2010 2:43 pm

Beste mensen met de diagnose MD even een vraag aan jullie.
Hoe kan ik het best omgaan met het verdraaien van feiten, en het liegen omtrent alle feiten en dingen.
Ik wil hier niet mee zeggen dat het op jullie allemaal van toepassing is, maar ik ligt in scheiding met een partner met MD.
Hij verdraaid alles en liegt nagenoeg helaas bijna overal over, niet alleen tegen mij maar tegenover alle mensen. Gebruikt alle feiten omtrend zich zelf tegen mij als of ik diegene zou zijn die alles verdraaid etc. Hij probeerd mij ten koste van alles ook van de kinderen dus financieel kaal te plukken.
Ik ben aan het eind van mijn latijn om hier een weg in te vinden, misschien kunnen jullie mij wel het beste raad hierin geven.
Degenen met MD die hier op dit formum staan die erkenen en accepteren zeer waarschijnlijk het beeld van MD.
Mijn ex erkend het ondanks dat hij al in de begin jaren 90 gediagnostiseerd is zijn MD niet met alle gevolgen vandien.
En gebruikt voor zover ik weet ook geen medicatie.
Hij geloofd glashard in wat hij zelf zegt.
Kan iemand mij een goed advies geven........................?????????

Alvast bedankt en mijn petje af voor diegene die hun ziektebeeld in zien en daardoor ondersteund en geholpen kunnen worden door hun familie, vrienden en omgeving.

Lief
Lief

Advertentie

Advertentie

Re: Beste mensen met MD hoe kan ik omgaan met..........

Berichtdoor guppy » do feb 25, 2010 5:51 pm

Nou sorry hoor, maar dit heeft weinig met zijn mds te maken, misschien is er meer aan de hand óf, en dat denk ik eerder, is het zijn karakter simpelweg gesteld, ook nog aan gedacht? Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat dit te 'danken' is aan de mds, ik kan daar helemaal niets mee. Mijn zwager en schoonzus gingen ook uit elkaar en dat liep ook helemaal fout, geen van beiden heeft ook maar enige diagnose.....
Ik zou een mediator in de arm nemen als je dat nog niet gedaan hebt.
succes.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.
guppy

Berichtdoor Lief » vr feb 26, 2010 12:05 am

Hoi Guppy,

Het enige wat ik jullie wil vragen, is er een manier om door te dringen tot iemand met dit soort problemen?
Al eerder heeft er iemand gereageerd op een stuk van mij met de opmerking dat hij/zij ook narcisme herkende.
Dus misschien heeft hij wel van beide storingen last?????
Maar hij is ook al vanaf het begin '90 gediagnoseerd voor MDS en voor mij is het echt niet allemaal duidelijk wat waar bij hoord.
Ook ken ik meer mensen die MDS hebben vanuit verhalen van partners die met het zelfde probeem zitten van liegen en verdraaien. Tja ik weet het ook niet ik probeer er alleen maar een weg in te vinden hoe hiermee om tegaan.
En hoop eigenlijk op de reactie van mensen die zelf MDS hebben waar door ik er iets mee zou kunnen............... ik weet het anders ook niet meer hij is op geen enkele wijze voor rede vatbaar en geloofd zo in zijn eigen verhaal.

Hoop toch dat ik met hulp van jullie reacties verder kan komen.
En het is ook niet mijn bedoeling iedereen over een kam te scheren dus voel je vooral niet persoonlijk aangesproken, alleen weten sommige mensen meer dan ik alleen. Wat niet werkt weet ik in middels............maar wat werkt er wel???
Groetjes Lief
Lief

Berichtdoor Hanneke » vr feb 26, 2010 4:19 am

Nou, ik zie ook niet wat dat met MDS te maken heeft. Je hebt ook pathologische leugenaars.En ook: dit soort verhalen hoor je vaker bij scheidingen. Ik denk toch dat je bij een ander Forum moet zijn.

Hanneke
50mg Lamictal, 2 mg Risperidon, 50mg sertraline ( Zoloft)
Hanneke

Berichtdoor Lief » vr feb 26, 2010 1:53 pm

Oke Hanneke,

Het lijkt er op dat dit niet herkend word als raakvlak van MDS???
Dat liegen heeft alleen niet met de scheiding te maken hij doet dat al zolang ik hem ken, en dat is al 29 jaar.
Alleen lijkt het erger te worden.
En toch heb ik dus mensen gesproken via dit forum die tegen dit zelfde aan lopen, dus ja wat zijn nu precies de kenmerken van MDS?? En omdat hij die diagnose dus al heeft vanaf begin jaren '90??? Is het voor mij nu ook niet meer te volgen. Behalve dan dat hij meerdere stoornissen zou kunnen hebben.

Lief
Lief

Berichtdoor Hanneke » vr feb 26, 2010 2:56 pm

Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar wat kan het jou nog schelen??? Je gaat toch scheiden!!Probeer dat zo netjes mogelijk op te lossen en ga door met je eigen leven. Ik bedoel nu niet te zeggen dat dat liegen je niets zou moeten schelen. Dat zal lastig zijn.Maar wat maakt het uit bij welk ziektebeeld het al of niet hoort :!: :!: :?: :?:

En waarom zouden mensen met MDS liegen of meer liegen dan anderen??? Als we manisch zijn zijn we zo eerlijk als goud en als we depressief zijn hebben ze helemaal geen zin om te liegen. :) Nee ik zie echt het verband niet.

Sterkte
Hanneke

Berichtdoor Lief » vr feb 26, 2010 3:15 pm

Hey hoi Hanneke,

Sorry dan dat ik dit altijd heb gezien als een gevolg van zijn MDS.
En nee ik hoeft hem ook niet meer te helpen of proberen dat hij zou kunnen veranderen, dat is me al die 28 jaar dat we bijelkaar zijn geweest niet gelukt.
Maar het gevoel dat hij me nu wederom al weer 1.5 jaar na onze breuk nog steeds weet te pakken, dat doet me pijn en veel verdriet. Op deze manier word ik belemmerd om een nieuw leven op te bouwen, ik zou niets liever.
A.s. dinsdag is de zitting als je wil dan denk maar een beetje aan mij in de hoop dat er nu eindelijk een einde aankomt. (slaat misschien nergens op dat ik je dit vraag, maar toch......)
En dat er een hele dikke streep onder komt ook voor de kids, die hebben erg te lijden onder de spanning.
Ik hoop echt dat er voor iedereen rust gaat komen.
En op een ander forum ga ik niet meer kijken, ik had gehoopd op deze site wat aanreikingen te krijgen, maar blijkbaar zit ik verkeerd. Ga mijn energie nu richt op dinsdag, en hopelijk.......................
En echt neem van mij aan diegene die MDS hebben en het erkennen, daar neem ik echt mijn petje vooraf want pas dan kan ook je omgeving je steuen en er voor je zijn.

Lieve groet Lief
Lief

Berichtdoor eva » ma maart 01, 2010 12:05 am

Nou lief, ik vind in eerste instantie dat je door Guppy en Hanneke wat gerespectloos en geirriteerd wordt benaderd. Je heb een duidelijke vraag waar je graag een serieus antwoord op wil en niet zo afgebekt hoeft te worden. Je zegt al duidelijk dat dit niet voor iedereen hoeft te gelden maar er wordt wel met onbegrip gereageerd.
Het is overigens mij al vaker opgevallen dat vrouwen hun MDS anders ervaren en mee omgaan dan mannen.
Maar jij hebt er gewoon heel veel last van en....
Ik herken heel goed wat jij beschrijft en ja volgens mij hoort het onder MDS of onder mannen..of onder mannen met MDS.
Het uit zich in liegen, bedriegen en zaken verdraaien maar uiteindelijk is het "geen verantwoordelijkheid nemen". Hij houdt toch geen rekening met de kinderen en met jou.
Dit moest ik even kwijt...kom er nog op terug....ga nu slapen..
enne...voor dinsdag.....heel veel succes en ik zal aan je denken.
:o
eva

Berichtdoor Hanneke » ma maart 01, 2010 3:28 am

Wat een flauwekul Eva. Respectloos en afbekken is er zeker niet bij. Maar liegen en bedriegen is nu eenmaal niet een kenmerk van MDS. Hoort bv wel bij verslavingen zolang de verslaafde gebruikt. En vooral bij mannen??? Echt te gek voor woorden. En jij zou niet liegen omdat je een vrouw bent?? Zo lust ik er nog wel eentje :X
Hanneke

Berichtdoor guppy » ma maart 01, 2010 5:51 pm

vind het raar dat we dus blijkbaar niet onze mening hierover mogen geven. Kom er oopk nog op terug, moet nu gaan koken, maar het irriteert me wel behoorlijk dat je onze woorden zo betiteld eigenlijk.
guppy

Berichtdoor Lief » ma maart 01, 2010 11:17 pm

Beste allemaal,

Voor diegene die reageren op mijn vraag, fijn dat Eva het zo benaderd want eerlijk gezegt is het voor mij echt een vraag aan jullie.
En als het door jullie niet herkend word dan is het blijkbaar een stukje dat voor jullie niet geld.
Maar het is echt zo dat ik verschillende mensen meer gesproken heb die tegen dezelfde problemen aan lopen als ik.
Dus wel dat liegen en verdraaien, ik ontken ook niet dat mijn ex niet meerdere stoornissen zou kunnen hebben.
Want bij hem is het echt heeel erg, op dit moment moet ik bijna alles waar hij mee aan komt het tegen deel letterlijk bewijzen voor mijn gevoel omdat hij alles aan elkaar liegt. Nou ik kan je vertellen dat sloopt je.
En wat betreft liegen, dat is niet aan mij besteed, natuurlijk zal iedereen wel eens iets zeggen om best wil.
Als ik zou liegen is het aan mijn neus te zien, en ik zou me er heel rot onder voelen, want zo zit ik nu eenmaal niet in elkaar.

Maar in de mate waarin hij dat doet, hij probeerd mij van alle kanten te pakken om inderdaad onder zijn eigen verantwoording uit te komen. En hij wil de boel recht trekken omdat hij er zelf zo ongeloofelijke puinhoop van heeft gemaakt.
En ja hij heeft ook manische periode en depressieve periode, maar in de manische periode geeft hij dan ook bakken met geld uit ook al heeft hij het niet, zo is het onze hele relatie periode geweest en uit eindelijk draai ik daar grotendeels voor op.
Omdat hij zijn verantwoordlijkheid niet neemt!!!!!!!!!
Ik kan nu alleen maar hopen dat de rechter rechtvaardig is en door zijn spelletjes heen prikt.
Ik vertrouw op een rechtvaardige rechter en dat er eindelijk een hele dikke streep ondergezet kan worden.
Want in de mate dat mijn ex problemen heeft is voor mij echt niet mee te leven je gaat kapot van zorgen, angsten en staat met de rug tegen de muur.
Hoop dus dat jullie ook een beetje begrip willen opbrengen voor iemand die er echt alles aan gedaan heeft om haar ex parter te helpen. Maar zoals ik al eerder beschreef als iemand niet open en eerlijk is en zijn ziekte beeld niet erkend.
Dan kan je echt niets. Ik ben er echt aan kapot gegaan.
En ik heb het toch echt niet snel opgegeven!!!!!!!!!
Heb altijd de hoop gehad en het vertrouwen dat hij te helpen was.
Afgelopen vrijdag heb ik hem nog gezien dan kan ik me nog steeds niet voorstellen dat hij zo is, maar gelukkig zijn er mensen in mijn omgeving die mij van alle kanten helpen en keer op keer mij in laten zien dat het echt niet oke is wat hij doet en hoe hij is.
Neem van mij aan dat dit ook mij pijn doet hij is "WEL DE VADER VAN MIJN KINDEREN" en had nog steeds ondanks dat we uitelkaar zijn hem willen ondersteunen zodat hij nog zolang mogelijk op zijn manier een goede vader is voor mijn kanjer van jongens, (in het belang van de hun dus).
Maar op deze manier word het mij onmogelijk gemaakt!!!!

Liefs Lief
Lief

Berichtdoor guppy » di maart 02, 2010 6:23 pm

Ik heb absoluut begrip voor je situatie, ik gaf mijn meningn mbt mds, meer niet, en dat was absoluut niet sespectoos bedoeld dus. Ja, ik voelde een irritatie, omdat er veel dingen afgeschoven worden op de mds, ook door mds'ers zelf hoor!
dus ik hoop dat het voor jullie allemaal goed komt, maar ik blijf er zelf bij dat dit niet per difinitie hoort bij mds.

:W
guppy

Berichtdoor Lief » do maart 04, 2010 10:55 am

Beste allemaal,

Heb eigenlijk niet zo veel meer te zeggen.
Ook de rechtzaak is gegaan zoals hij altijd doet, een grote leugen, en het verdraaien van feiten.
Voelde me er in de rechtzaak al misselijk van worden.
Ik zou willen dat hij zelf eens op dit forum ging shoppen en al mijn verhalen herkende!!!

Verder ben ik er helemaal klaar mee. Als hij mij ook nog financeel uit wil kleden over schulden die hij veroorzaakt heeft en daar zijn verantwoording niet in neemt omdat we toevallig binnen gemeenschap van goederen getrouwd zijn.
Nou prima allemaal dan zie ik het maar als een oprot premie!!!!

Als ik maar de zorg van de kinderen mag blijven doen, ze rust, stabiliteit en regelmaat mag geven.
Ook naar de kinderen toe maakt hij al rot opmerkingen misschien wel omdat hij voelt dat hij dat stukje niet waar kan maken.

Sorry hier heeft natuulijk niemand iets aan maar moest het ff kwijt.
En of het nu wel of niet allemaal bij MDS hoort (ik denk zeker niet alleen, ook met narcisme heeft hij heel veel raakvlakken) ook dat boeid me niet meer die man is in iedergeval heeeeeeeeel zwaar ziek.

En andere best kanjers die wel geholpen willen worden met hun MDS ik kan het niet genoeg zeggen, daar neem ik mijn petje vooraf want ook jullie hebben er niet om gevraagt, maar jullie staan er wel voor open om geholpen en begrepen te worden.

Hele lieve groet LIEF
Lief

Berichtdoor guppy » do maart 04, 2010 12:08 pm

Sterkte en blijf vertrouwen hebben in de toekomst. Doe ik ook 8) Dank voor je petje dat je afneemt ivm het geholpen willen worden, daarin heb je gelijk, want een ander kan willen wat ie wil, als ik zelf niet wil gebeurd er helemaal niks.
guppy

Berichtdoor Lief » za maart 06, 2010 2:14 pm

Ach weet je Guppy, ik ga nog maar voor een ding "EERLIJKHEID DUURT HET LANGST"

En verder hoop ik inderdaad dat ik over een tijdje mijn nieuwe leven op kan gaan pakken, heb het nu nog ff heeeeeel druk met verhuizen en wachten op de uitspraak en als ik kan zeggen dat ik hier mee klaar ben dan hou ik bijwijze van spreken een feestje, dan ben ik aan de beurt samen met mijn kids!!!!

Groetjes Lief
Lief

Berichtdoor Lief » ma maart 08, 2010 9:23 am

Hey hallo allemaal,

Ik blijf nog steeds openstaan voor jullie reacties, want ik blijf met hem verbonden door de kids.
En wil de kinderen graag zo goed mogelijk hierin begleiden en kan ik alle tips en suggesties gebruiken.

Lieve groet Lief
Lief

Berichtdoor guppy » ma maart 08, 2010 9:38 am

Weet niet hoe oud je kids zijn, maar openheid is hierin best handig. Kinderen gaan ook snel invullen of denken dat het bij hun ligt nl.
Toen ik de eerste keer opgenomen ben hebben we ook uitgebreid met onze zoon gepraat over wat er aan de hand was. We hebben het uitgelegd als een huis, normaal loop je heen en weer in huis, beneden, boven, zolder. Elke etage heeft emoties, 'gewoon', blij, flink blij en de kelder is dat somber. Mama klimt af en toe op het dak, dus blijer dan blij, maar doet dan ook wat raar soms, lijkt een beetje gekke moeder. (herkende hij heel goed) Soms kruipt ze ook onderin de kelder, donker, koud, nat, brrrr. De stemming die daarbij hoort kun je dan aangeven en dan is het best duidelijk denk. Voor onze zoon wel en nog steeds gebruiken we het 'huis' als stemmings duidelijkmaker....
Iedereen wisselt, dus iedereen hobbelt door het huis, maar mds'ers hebben geen dak en geen bodem.
De medicijnen zorgen nu voor een beetje dak en bodem, net als structuur, op tijd naar bed enz. Soms vind ik toch nog een gaatje :mrgreen:
guppy

Berichtdoor eva » ma maart 08, 2010 2:21 pm

Mooi hoor Guppy hoe je dit beschrijft. Ben er jaloers op dat jullie het zo kunnen aanpaken. Maar dat heeft dus ook echt met jouw openheid te maken. Super knap van je want ik begrijp heel goed dat dit voor jou ook niet gemakkelijk is.
Jij had ook liever anders gewild.

Bij ons lukt(e) dit dus niet. De vader van mijn dochter heeft hier dus nooit voor open gestaan. Althans wel voor de beweging die jij beschrijft maar nooit de verantwoordelijkheid op zich genomen voor de schade die is aangericht. En geloof me......ik heb er alles aan gedaan om hier een weg in te vinden ten kostte van teveel wat me lief is, en dan vooral mijn dochter. Het feit dat wij gevlucht zijn (toendertijd) heeft hij me altijd verweten. En nu.........nu is het te laat......de schade is enorm want met mijn dochter gaat het helemaal niet goed. We vallen van de ene crisis in de anderen. Zolang hij zijn aandeel niet wil zien maar zich alleen maar als slachtoffer blijft opstellen en niet wil kijken wat zijn dochter echt nodig heeft verandert er niets.
Als hij het zou kunnen benaderen zoals jij het doet, dus je verontschuldigd je kind en neemt alle verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag, of wat dan ook, op je dan zouden er misschien openingen kunnen komen. Maar mijn dochter is bang voor haar vader, heeft het gevoel dat zij dingen fout heeft gedaan en heeft zich (dat is nog het ergste) niet tot een persoon kunnen ontwikkelen met eigen identiteit, positief zelfbeeld e.d. Ze is zichzelf helemaal kwijt.
En natuurlijk leg ik veel schuld ook bij mezelf hoor.....maar ik weet wel dat ik er nu klaar mee ben om steeds met hem rekening te houden en dingen voor hem te doen. Want alles waar steeds op ingezet wordt is om hem het naar zijn zin te maken en tegemoet te komen. En hij..............hij doet niks!
Mijn dochter staat bovenaan, dit verdient ze en het is nog maar de vraag of we de schade kunnen indammen.

Maar petje af voor jou en meerdere op dit forum.
Kan het niet laten om het toch nog te zeggen maar het valt me op dat dit dan meerdendeel vrouwen zijn!
eva

Berichtdoor Quibus » ma maart 08, 2010 8:53 pm

Lief schreef:Beste mensen met de diagnose MD even een vraag aan jullie.
Hoe kan ik het best omgaan met het verdraaien van feiten, en het liegen omtrent alle feiten en dingen.
Ik wil hier niet mee zeggen dat het op jullie allemaal van toepassing is, maar ik ligt in scheiding met een partner met MD.
Hij verdraaid alles en liegt nagenoeg helaas bijna overal over, niet alleen tegen mij maar tegenover alle mensen. Gebruikt alle feiten omtrend zich zelf tegen mij als of ik diegene zou zijn die alles verdraaid etc. Hij probeerd mij ten koste van alles ook van de kinderen dus financieel kaal te plukken.
Ik ben aan het eind van mijn latijn om hier een weg in te vinden, misschien kunnen jullie mij wel het beste raad hierin geven.
Degenen met MD die hier op dit formum staan die erkenen en accepteren zeer waarschijnlijk het beeld van MD.
Mijn ex erkend het ondanks dat hij al in de begin jaren 90 gediagnostiseerd is zijn MD niet met alle gevolgen vandien.
En gebruikt voor zover ik weet ook geen medicatie.
Hij geloofd glashard in wat hij zelf zegt.
Kan iemand mij een goed advies geven........................?????????

Alvast bedankt en mijn petje af voor diegene die hun ziektebeeld in zien en daardoor ondersteund en geholpen kunnen worden door hun familie, vrienden en omgeving.

Lief
Quibus

Berichtdoor guppy » ma maart 08, 2010 8:58 pm

huh? Wat is het nut hiervan Quibus? Een heel bericht quoten en niks toevoegen....
guppy

Berichtdoor Quibus » ma maart 08, 2010 9:08 pm

Moet iets mis zijn gegaan!
Quibus

Berichtdoor guppy » ma maart 08, 2010 9:10 pm

owww, sorry dan. Vloog er ook wel gelijk bovenop idd. _O_
guppy

Berichtdoor Quibus » ma maart 08, 2010 9:22 pm

hallo lief,

Ik heb zelf geen MDS diagnose, mijn ex (LAT-relatie) wel.

Je vraag over liegen en bedriegen, manipuleren, de eigen waarheid als enige zien, schuldig laten voelen etc. herken ik wel. Je zou eens moeten kijken op het forum NPS. Daar heb ik erg veel van opgestoken en veel (duidelijkere) herkenbare punten gevonden.

Zelf heb ik altijd (achteraf) korte aantekeningen gemaakt van (telefoon-)gesprekken, afspraken e.d. met mijn ex. Om te voorkomen dat ik achteraf met de vraag kwam te zitten: "he, heb ik het nou allemaal zou verkeerd begrepen..."En bedenk, in moeilijke tijden is de waarheid van de een, de onwaarheid van de ander".

Zoals eerder gemeld op het forum: je gaat scheiden dus misschien beter om je op de toekomst te concentreren.
Er zijn oevrigens diverse fora waarop je meer kunt ontdekken over NPS. Onder andere over het verwerkingsproces.
Quibus

Berichtdoor Quibus » ma maart 08, 2010 9:27 pm

Quibus

Berichtdoor Lief » di maart 09, 2010 3:25 pm

Hey hoi Quibus,

Wat een verademing, ik heb een deel gelezen op die site waarvan jij een link gestuurd hebt. Daar kan ik tenminste iets mee.
Onvoorstelbaar wat een herkening.
Bij mijn ex is begin jaren negentig MDS vast gesteld geweest, vandaar dat ik het ook daar in gezocht heb.
Maar zoals narcisme beschreven staat denk ik jee dit klopt exact en of hij nu ook MDS heeft en NPS??
Het is voor mij duidelijk nu!!!!
Ik ben je hier heel dankbaar voor, ben er nu dan ook nog niet, heb nog ff een weg tegaan. Want hij weet waarschijnlijk donders goed dat hij mij nog steeds kan raken, dat stuk moet ik dus zien te stoppen, maar het doet me oh zo'n pijn wat hij mij allemaal flikt en geflikt heeft.
Ga zeker nog het hele stuk lezen, maar de belangrijkste is toch wel "hoe herstel ik van een relatie met een narcist???"

Nou krijg even bezoek dus reageer ik misschien nog even een andere keer als ik het hele stuk gelezen heb.
In iedergeval alvast bedankt.

Groetjes Lief
Lief

Berichtdoor micons0210 » zo maart 14, 2010 5:17 pm

:)
micons0210

Keer terug naar Relaties