Zo moeilijk om te zien

MDS in je relatie... Hoe ga je hiermee om?

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
HOPE
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON di jul 01, 2008 6:26 pm

Zo moeilijk om te zien

Bericht door HOPE » do jan 20, 2011 11:43 pm

Ik vind het zo moeilijk om te zien....
De strijd die plaatsvindt bij mijn man.
De machteloosheid die hij uitspreekt t.o.v. het goed inschatten van mijn stemmingen en zijn rol daarbij.
Het gevoel van tekort schieten wat hij beschrijft.
Het alles overheersende schuldgevoel. :cry:
Ik probeer m uit te leggen dat ik geen betere man zou kunnen treffen als hij...
Hij is er altijd voor me en zorgt erg goed voor me.
Remt me af als het nodig is en spoort me aan als ik geprikkeld moet worden met zelfvertrouwen.
Hij beschermt me als een ridder op een hagelwit paard :mrgreen:
Hij neemt t zichzelf kwalijk als hij tegen iemand zegt dat het goed met me gaat terwijl ik mezelf juist in een heel diep dal bevindt...
Hij is boos op zichzelf omdat hij dan de signalen niet goed heeft ingeschat.
Hij voelt zich alleen in zijn strijd en geeft aan:
De zieke wordt geholpen,maar degene die ernaast staan????
Die mogen het allemaal zelf uitzoeken. :{

Ik weet niet zo goed wat de mogelijkheden zijn voor voorziening in ondersteuning van betrokkene.
Het zou mij zo helpen als ik wist dat ook hij geholpen werd....

Ik heb hem zelfs gezegd dat wanneer hij gelukkiger zal zijn zonder de strijd met mij, hij misschien beter daar voor zou kunnen kiezen.... :cry:
Hij vind dat het verschuiven van het probleem,want dat we van elkaar houden staat als een paal boven water.

:cry: :cry: Ik voel me zo wanhopig :cry: :cry:
om te leven met deze k*tziekte!!!
En dan is er altijd weer....HOPE!!

[url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=aagjeou1.jpg][img]http://img110.imageshack.us/img110/7297/aagjeou1.th.jpg[/img][/url]

Wombat
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON do aug 26, 2010 8:05 am
WoonplaatsCOLON Biddinghuizen

Re: Zo moeilijk om te zien

Bericht door Wombat » vr jan 21, 2011 9:02 am

Het is allemaal heel herkenbaar,je wilt wel maar het lukt niet.
Altijd maar op je hoede zijn of er niks gebeurt qua stemmingswisseling,altijd maar tegen beter weten in je beter voor doen
dan je werkelijk bent. Iedere keer maar weer hypo(manisch)zijn en dan weer deprie het is en blijft een k*tziekte.
Maar er het beste van proberen te maken, en niet meelaten slepen in de sleur van jezelf deprie voelen en een ander tot last zijn, althans dat denk ik,maar het is niet zo.Mijn omgeving neemt me wie ik ben en laat me met rust als ik dat vraag.
Maar het maakt mij wel eens verdrietig als ik weer niet kan zo ik eingelijk wil.Hmmm maar mee leren omgaan met een bipolaire stoornis,ik weet het nu een jaar dat ik het heb maar rustig aan verder met het bipo leven en genieten van de dagen die WEL goed gaan.

Groet,

Wombat

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » za jan 22, 2011 11:13 pm

Hai Hope,

Een :o voor alle partners van, uh, ons soort mensen, manlief en ik zitten nu ruim een jaar bij een relatie therapeute, om om te gaan met, ik heb er gevoelsmatig niet zo veel aan maar manlief voelt zich gehoord, deze aandoening heb je niet alleen, ook je naaste hebben er mee te maken. Helaas wordt dat vaak niet 'behandelt' door de psychiatrie.

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma jan 24, 2011 6:24 pm

Wij hebben regelmatig gesprekken samen met 'mijn' therapeute, ze vraagt het tussendoor of het nodig is of geeft zelf aan dat ze het weer een keer wil om dingen door te nemen. Wel fijn hoor al is het maar om ieder zijn verhaal te doen en iemand er objectief naar te laten luisteren.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Bericht door June » wo feb 09, 2011 10:33 pm

Ja ik heb ook wel respect voor mijn mannetje (ook al is hij ook niet perfect en soms gewoon lomp). Maar goed nieuws, Na 8 jaar heb ik eindelijk een deurtje open gegooid en durf ik te delen. Ik heb nu ongeveer anderhalf jaar therapie bij een klinisch psycholoog in combi met de psychiater voor de medicatie. Gesprekken om de 2 a 3 maanden ongeveer. En hij vroeg mij al 2 keer eerder of het niet een idee was om me vriend een keertje mee te nemen. Twee keer de boot afgehouden en nu bij de 3e keer heb ik ja gezegd. Ik stond van mezelf te kijken! Voordeel is denk ik dat me vriend hoort van een onafhankelijk deskundig iemand wat de ziekte inhoudt enzovoort. Ik vind het wel eng, maar denk wel een stap in de goede richting.
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Koffieliefhebber
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON di feb 08, 2011 1:38 pm

Bericht door Koffieliefhebber » do feb 10, 2011 1:13 pm

@June: Ik heb een paar weken geleden ook mijn vriend meegenomen naar de psychiater. En naast dat zij aan hem vraagt hoe het gaat is het voor de dokter ook goed om te horen hoe de buitenwereld het ervaart, of dingen opmerkt in je gedrag. En als je er samen zit is het ook niet alsof hij iets voor je verbergt. En het was zelfs een beetje gezellig, omdat we grapjes maakten over mijn buien. Ik hoop dat het ook bij jou goed uitpakt! Succes!

June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Bericht door June » zo feb 20, 2011 5:10 pm

Fijn dat het goed is bevallen koffie ik hoop dat ook bij ons. Maar ik weet nog niet welke bui ik die dag zal hebben. Zal ik spraakzaam zijn of juist niet? Of gaan we daar een discussie krijgen? Dat kan ook nog. Ik vind het ergens dus ook wel eng. Maar we zullen het zien, heb a gezegd dus nu ook b zeggen.
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Koffieliefhebber
BerichtenCOLON 79
GeregistreerdCOLON di feb 08, 2011 1:38 pm

Bericht door Koffieliefhebber » ma feb 21, 2011 1:13 pm

June, laat je weten hoe he is gegaan? Het is echt minder eng dan je denkt, tenminste in mijn geval. Ook al heb ik veel discussie en ruzie met mn vriendje, hij is wel de enige die 100% vertrouw, en dat geeft juist wel een veilig gevoel bij de psych, hij komt voor mij op als ik dat zelf niet kan. Misschien is het goed om het eerst ven voor te bespreken met je Lief, wat wil je dat hij zegt, waar willen jullie het over hebben en welke dingen wil je bijvoorbeeld niet bespreken... Dat scheelt misschien al wat stress...
Suc6!

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » di feb 22, 2011 10:40 am

Ik ben nog nooit met mijn man bij een relatiedeskundige geweest, al kunnen wij dat ook wel gebruiken soms. Het gaat zo zijn gangetje in mijn huis. Mijn man is ook soms lomp en soms egocentrisch. Ik vertel hem soms steeds minder. Tja wat kan ik zeggen. Groeten van medusa

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » di feb 22, 2011 11:19 am

Mijn ex ging ook af en toe mee naar de psychiater. Dan kon hij dingen over de ziekte vragen en zijn mening laten horen over de behandeling. En natuurlijk opmerkingen maken over mijn gedrag. Gewoon gaan met die banaan zou ik zeggen! :mrgreen:

BUTTON_POST_REPLY