Muziek over MD

Iets kwijt over je geweldige hobby of passie? Wat te doen in je vrije tijd? Voor al dit soort zaken is dit de plek!

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Muziek over MD

Bericht door June » di mei 10, 2011 10:31 am

Muziek luisteren is voor mij dagelijkse kost. Geen radio maar me eigen cd's. Dit zijn verschillende stijlen, net waar ik die dag zin in heb. Vandaag stuitte ik op een nummer van Queen. Een band die ik altijd heb gewaardeerd. Groot muzikaal talent. Mecury heeft eens gezegd in een intervieuw dat zijn teksten geen onderliggende gedachte hebben. Zoals Mercury een keer zei, songs have whatever meaning you want to see in them, and that is part of the magic.

Zo zag ik vandaag opeens wat het nummer Don't stop me now betekende voor mij. Dit nummer is manie. Vooral de tekst maar ook de ritmische opbouw die gelijk loopt met het gevoel wat je op zo'n moment hebt. Hieronder een linkje naar het nummer inclusief de tekst. Nog een voorbeeld is natuurlijk Billy Joel met I go to extremes.

Queen-Don''t stop me now

http://www.youtube.com/watch?v=iUBwjyhRweQ
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Hugo
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON za jan 08, 2011 6:55 pm
WoonplaatsCOLON Zuid-limburg

Re: Muziek over MD

Bericht door Hugo » di mei 10, 2011 2:32 pm

Hoi June,

Ik ben net als jij een fan van Queen. Ooit, in een ver verleden heb ik nog met een fanfare-orkest de "bohemien rapsody" gespeeld. Ik moet zeggen dat klonk heel aardig.
Muziek triggert me enorm. Ik koppel muziek onbewust vaak aan gebeurtenissen in mijn leven. Soms is dat beetje riskant.
Bij mij staat dus niet de hele dag muziek aan. Persoonlijk houd ik het meest van klassieke muziek. Waarschijnlijk ook omdat ik in mijn jeugd
zo'n tien jaren elke week naar de muziekschool moest.

Leuk dat je hier wat muziek toevoegt en er bij vertelt wat het met je doet...... ^O^

Groeten Hugo
Bipolair 1,
Depakine en valdoxan

June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Bericht door June » di mei 10, 2011 9:38 pm

Over muziek raak ik nooit uitgepraat. En toevallig heb ik hetzelfde met muziek als jij. Ik luister naar de teksten waar ik op dat moment een klik mee heb. Het nummer wordt dan ook vaak achter elkaar gedraaid :) Ik parkeer me geest ergens in een wereld die ik op dat moment voor mezelf inbeeld. Ik ga helemaal op in de muziek en vaak ook de band/artiest. En ik weet dat dit soms kan leiden naar een uit de hand gelopen manie of droomwereld maar ach...het doet me goed voelen.
Nu benadruk ik Queen maar ik begeef me ook heel graag in de wereld van jaren 60. Met name Janis Joplin omdat ik veel van mezelf in haar herken. Kippevelmuziek. En over klassiek gesproken. De 17e naar het concertgebouw (Mahler). Niet eerder meegemaakt maar lijkt me wel een mooie akoestiek. Ik hoop alleen dat ik niet tussen de grijze postduiven zit ;)
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Hugo
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON za jan 08, 2011 6:55 pm
WoonplaatsCOLON Zuid-limburg

Bericht door Hugo » za mei 14, 2011 9:50 am

June schreefCOLONOver muziek raak ik nooit uitgepraat. En toevallig heb ik hetzelfde met muziek als jij. Ik luister naar de teksten waar ik op dat moment een klik mee heb. Het nummer wordt dan ook vaak achter elkaar gedraaid :) Ik parkeer me geest ergens in een wereld die ik op dat moment voor mezelf inbeeld. Ik ga helemaal op in de muziek en vaak ook de band/artiest. En ik weet dat dit soms kan leiden naar een uit de hand gelopen manie of droomwereld maar ach...het doet me goed voelen.
Nu benadruk ik Queen maar ik begeef me ook heel graag in de wereld van jaren 60. Met name Janis Joplin omdat ik veel van mezelf in haar herken. Kippevelmuziek. En over klassiek gesproken. De 17e naar het concertgebouw (Mahler). Niet eerder meegemaakt maar lijkt me wel een mooie akoestiek. Ik hoop alleen dat ik niet tussen de grijze postduiven zit ;)
Hoi June,

Zoals ik je eerder schreef kan me muziek me nogal emotioneel maken. Zeker in een fase van hypomanie, maar ook bij depressie.
Ik heb een tijd lang cafe s niet meer bezocht omdat ik ooit een spontane huilbui had. Notabene in mijn stamkroeg. Ik kan het me als de dag van gisteren herinneren.
Ik was pas net uit kliniek ontslagen en viel de eenzaamheid in. Omdat ik schaamte voelde over datgene wat ik eerder had meegemaakt durfde ik de stad niet meer in.
Na het thuis drinken van een paar glazen rode wijn (beetje oppeppen) heb ik me uiteindelijk maar bij elkaar geraapt en ben te voet het centrum in gelopen.
Met het rare gevoel dat mensen naar je kijken. Eenmaal aangekomen in het cafe, terras zat bomvol, sloop ik voorzichtig maar wel met borst vooruit naar binnen.

Eenmaal aan de bar, met een pilsje voor de neus, nauwelijks rondkijkend.....begon ik ongemerkt de muziek op te nemen. En binnen tien minuten schoot ik helemaal vol, ik kon het met geen mogelijkheid tegenhouden. Ik vroeg nog om een papieren zakdoek aan de barman, maar het was al veel te laat. Ik denk dat zeker twintig mensen het hebben zien gebeuren. Aan een zakdoek had ik ook niks, een dweil was op zijn plaats geweest. "Ren dan naar toilet, zul je zeggen"....dat kon ik niet, dan moest ik nog eens aan tien mensen mijn toestand laten zien.

Er kwam een ongelofelijk verdriet uit me. Met geen pen te beschrijven eigenlijk. Leek wel of alle ellende van de laatste jaren in dat vocht wegliep.

Maar goed...na nog twee glazen bier....kalmeerde ik.....toen wel toilet opgezocht. Gezicht schoongewreven...cafe verlaten en ben er tot op de dag van vandaag nooit meer geweest.

Groetjes voor nu...Hugo :W

Ook een mooie muziektip: http://youtu.be/v3KfpW2mFBo
Bipolair 1,
Depakine en valdoxan

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » zo mei 15, 2011 9:56 pm

Deze hoorde ik vandaag op radio Noord-Holland, terwijl ik op mijn bootje zat en zat te balen van het feit dat het te hard waaide, we moeten haar zeilen nog aanslaan voor dit jaar, ging dus niet, daarnaast is de zus van onze beste zeil vriend net overleden, ook een fervent zeilster,

voor kik, voor jou geldt het niet meer maar voor een ieder die nog leeft
http://www.youtube.com/watch?v=-Wh53KCnRic

BUTTON_POST_REPLY