pubers en wij met onze mds

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

pubers en wij met onze mds

Bericht door guppy » zo maart 29, 2009 10:07 pm

Wat een feest zeg, een puber met Asperger en ADD in huis, en dan ook nog een mams met een mds, joepie, gezelliggggg.
Hoe doen jullie dat in vredesnaam. Hij voelt mij aan, zeker weten, ik voel hem aan, zeker weten, oh ja, paps hobbelt ook nog, verdacht veel tekenen van autisme-achtige dingen, de enige die er geen last van lijkt te hebben is de kat. Ik weet dat ik consequent moet zijn en zo, maar ik vind het wel een gedoe zeg. Is dit normaal of is het toch extra party-pret met onze mds?
Hij is lief hoor, en ik natuurlijk ook, maar dat elastiekje is ondertussen errug ver uitgerekt merk ik.

Het praethuys hier, niet erg luchtig, maar goed, lummeltje slaap nu en ik ga dat ook doen, dus luchtig slapen graag en morgen is alles weer anders.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Carolien
BerichtenCOLON 4818
GeregistreerdCOLON za feb 01, 2003 1:47 pm

Bericht door Carolien » za apr 11, 2009 5:47 pm

De kat, voelt je stemmingen aan, en kan dan vals worden, heb ik eens ergens gelezen.
Of dat zo is, weet ik echt niet.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » zo apr 12, 2009 12:51 pm

Een kat voelt idd heel goed stemmingen aan, of je die nou laat zien of niet, ze voelen het toch wel, maar.... nee, een kat zal niet 'vals' worden daardoor. Bij verwaarlozing om wat voor reden dan ook zal een kat wat gaan verwilderen, maar vals niet.

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » zo apr 12, 2009 1:33 pm

Guppy, dan is het bij jullie nooit saai, maar gemakkelijk zal het niet zijn, al die gebruiks aanwijzingen, op den duur, weet je het wel.

Je moet dan wel sterk zijn, om daar allemaal, mee om te gaan.

Leeuwerik
BerichtenCOLON 531
GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 1:44 pm
WoonplaatsCOLON noordwolde

Bericht door Leeuwerik » zo mei 03, 2009 4:44 pm

Twee heel gezonde kinderen opvoeden als MDS moeder valt ook niet mee hoor!

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » zo mei 03, 2009 5:47 pm

Nee klopt idd, ik zei het wat krom. Opvoeden is zónder mds al een hele kunst volgens mij. Maar wie van jullie heeft er trouwens hulp voor de kids, dus kopp oid?

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » zo mei 03, 2009 5:52 pm

Ja, ik heb altijd wel hulp gehad, met de opvoeding, van onze zoons.
Eerst kwam altijd mijn schoonzuster helpen, en mijn man heeft altijd geholpen, tot ze de deur uit gegaan zijn.
Hij vond dat vanzelf sprekend, we wisten niet wat ik had, maar voelde wel aan, dat ik niet in orde was.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » zo mei 03, 2009 5:56 pm

Ik bedoel eigenlijk hulp vóór de kinderen. Dus iemand waar de kinderen heen konden om over het geheel te praten bijv. want het is nogal wat als je ouder een psychiatrisch probleem heeft. Er zijn daar vele mogelijkheden voor gelukkig, hier bijv :
http://kopp.lotgenootje.nl/

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » zo mei 03, 2009 6:05 pm

Och dat bedoelde je, nee die hulp hadden ze niet, maar ze wisten ook niet wat ik mankeerde, ze noemde dat vroeger overspannen.
Gelukkig het gaat goed met hun, en we kunnen goed met elkaar praten.
Ze zullen het echt, wel moeilijk gehad hebben.
Dat was toen de jongste 16 jaar was, en ik in een zware depressie, zonder enige hulp, ze begreep me niet.

En ze hebben een psychose meegemaakt, was ook vreselijk, niet weten wat het is, mijn moeder is gek geworden.

sanne
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON do okt 23, 2008 3:24 pm
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

Bericht door sanne » di mei 05, 2009 9:36 pm

Wij zijn altijd heel open en eerlijk naar de kinderen geweest wat er met hun moeder aan de hand was. Ze weten waarom ik elke avond medicijnen in moet nemen. Verder kunnen ze altijd bij ons terrecht als ze met vragen zitten. Ik vraag me af of hulp voor de kinderen altijd goed is. Maak je zo het probleem niet groter dan het is? Wordt de nadruk niet te veel op het probleem gelegd? Iedereen doet wat hij of zij goed vind voor de kinderen, maar persoonlijk vertel ik liever zelf wat belangrijk is aan de kinderen.
keep on smiling!

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » wo mei 06, 2009 12:07 pm

Dat ben ik wel met je eens, zelf vertellen is goed, dan hoef je ook geen dingen te vertellen die niet spelen voor jezelf. De uitleg heeft onze zoon wel gehad van ons, maar verder erover praten doet hij niet. Het blijkt dat veel kinderen dat niet doen om wát voor reden dan ook, dan kan het fijn zijn om er met andere over te praten denk, herkenning en steun vanuit het kind zelf is toch anders.
Willen ze ouders misschien 'sparen' of wát dan ook en praten ze daarom niet.

Leeuwerik
BerichtenCOLON 531
GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 1:44 pm
WoonplaatsCOLON noordwolde

Bericht door Leeuwerik » wo mei 06, 2009 3:24 pm

Heb wel een zus met MDS. Broer had het ook maar is overleden.
Kinderen zijn gezond. Ik ga ze geen ziekte aanpraten omdat ik het soms moeilijk vind met ze om te gaan. Al mijn energie gaat zitten in het begrijpen.

BUTTON_POST_REPLY