vakantie...

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

vakantie...

Bericht door guppy » zo jul 04, 2010 6:42 pm

Hoe gaan jullie de zomer doorbrengen? Gaan jullie op vakantie of juist niet? Wat doe je om toch zo stabiel mogelijk deze maanden door te komen vanwege het vaak ontbreken van beetje structuur?
(niet vertellen wanneer je van huis bent hoor!)

Ik vind het lastig om op tijd mijn mandje in te duiken, lastig om niet te drinken en om de structuur van te houden terwijl kind vrij heeft. En toch is het nodig, dus ik probeer het wel zoveel mogelijk.
Wij gaan in Nederland op vakantie, een camping, in Nunspeet, midden in het bos (en tussen de wilde zwijnen :? )We hebben een tent, wel een grote en ook de luxe van een elektrische koelbox. De zomer vind ik wel leuk, maar ook lastig eigenlijk wel.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Night
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON ma maart 01, 2010 11:20 am

Re: vakantie...

Bericht door Night » zo jul 04, 2010 9:56 pm

Helemaal herkenbaar Guppy :)
Ik ga met kind 1 of 2 weken kamperen (afhankelijk van het weer en mijn stemming) op een camping, midden in het bos in Nederland, geen stroom overigens, dus ook geen elektrische coolbox 8)

Voor het eerst sinds jaren ga ik op vakantie en verheug ik me er ook op. Gewoon omdat het steeds beter met me gaat en ik iets beter tegen veranderingen kan :)

De structuur vasthouden... ik ben hem nu al kwijt :wink: :mrgreen:

micons0210
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON di dec 15, 2009 5:12 pm

Bericht door micons0210 » ma jul 05, 2010 1:09 pm

Je boort interessante topics aan, Guppy.

Elk jaar verheug ik me weer op vakantie. Elke keer daarna neem ik me steevast voor: ik doe het nooit meer.
Eens per week heb ik last van ernstige heimwee.
Met een beetje pech nog wat premenstruele dagen.
Slapen in een vreemd bed, vaak in de warmte. Nauwelijks plek om uit te wijken als mijn lief een snurkconcert gaat geven.
Wekenlang op pad met weinig momenten alleen. Mijn man vindt het anders ongezellig. Als ik niet meegaat, blijft hij ook 'thuis'.
Het enige dat ik dan kan doen, is me terugtrekken op bed, maar dat vind ik niet altijd prettig.
Verder de hele dag prikkels van een andere omgeving, andere taal moeten spreken.

En dan weer thuis, alle wassen draaien, het huis ontstoffen, strijken. Vervolgens zijn veel vrienden weg, en breekt een saaie periode aan. Dan voel ik me weer overgeleverd aan mezelf, terwijl ik op vakantie daar juist zo naar verlangde.

Nee, voor mij hoeft het eigenlijk niet. Ik vind vakantie iets raars.
En toch verheug ik me alweer op het weekendje weg in oktober :?

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » di jul 06, 2010 12:18 am

Vakantie, pas de tweede keer na de diagnose (zat drie jaar geleden met een psychotische depressie in het ziekenhuis), vorig jaar in een caravan in frankrijk, ging goed had alleen last van een geagiteerde hypomanie bij terugkomst. Dit jaar voor het eerst sinds twee jaar bootloos geweest te zijn weer met de boot op vakantie, had al een hele planning in mijn hoofd, nachtje doorzeilen naar Dover, Brighton, island of wight,oversteken naar Cherbourg en langs de franse kust weer omhoog, belgie ontwijken(erg lelijke zandbanken kust) door over te steken naar ramsgate en terug te steken naar breskens of scheveningen afhankelijk van het weer. Tochten van af en toe 14/16 uur(of 24/26 uur als je en nachtje door trekt) rekening houden met stroming en het aanlopen van havens i.v.m. de diepgang van ons schip, doen we dit jaar maar niet, te veel onregelmatigheid. Zeeland leuk voor kindje, prima dagje zeilen dagje liggen/zwemmen en dat drie weken ben zelf van de lange afstanden, geeft mij rust de ruimte, maar ja ik ben niet alleen

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » zo jul 11, 2010 3:10 pm

'gelukkig' ben ik niet de enige die aan het worstelen kan zijn met een vakantie. Is het voor de één vooral de verandering, voor de ander het wegvallen van structuur, voor een ander juist de vak stress, maar veel hebben er dus last van.
hoe stappen jullie ín een vakantie dan? Ik bedoel, de stemming die je hebt aan het begin, is die vooral bepalend of slaat dat om of??
Als ik nu naar mezelf kijk ben ik behoorlijk *O* en van vak stress wb het inpakken enzo totaal geen last, komt allemaal goed en anders maar niet, dat idee. Hoe zorg ik nou dat dit zo blijft (of oepsie, misshcien iets minder, oke oke) Want we moeten het wel met elkaar doen in een tentje, jahoee. Mijn man is hier niet helemaal blij mee nl en wordt af en toe nogal moe van me :Z Hebben jullie tips, trucs?

Night
BerichtenCOLON 131

Bericht door Night » ma jul 12, 2010 1:07 am

Ik verlang altijd enorm naar de vakantie, kijk uit naar de 6 weken niets (werk in het onderwijs).
De eerste week is heerlijk, dan is kind bij me. Aan het eind van de week weet ik dat het 2 weken kindloos zijn er aan komt. En dan zakt de stemming.
Zie ik op tegen het alleen zijn, het geen ritme meer hebben, geen reden om naar buiten te gaan. De structuur die wegvalt.
En dan nu, de nacht voor hij gaat, krijg ik enorm het verlangen om uit te breken. Mezelf de manie inschoppen. Voelen dat ik leef, dat ik bruis. Ik word seksueel wervend, ga op zoek naar situaties waarin ik los kan, overleg om weer eens naar een parenclub te gaan met een vriendje met MD die nu ook omhoog aan het schieten is.
En ik weet dat het niet verstandig is. Maar ik wil los, los van mezelf, ik wil schoppen tegen de behoefte aan structuur, tegen het verstandig leven, tegen de stoornis en tegen mezelf. Gewoon even niet meer mezelf zijn, maar de vrouw die in haar manie alles durft en kan.

Nou ja, mijn stemming verandert dus :-P En ik heb geen tips, omdat ik nu alles stom vind wat verstandig is en even een broertje dood wil hebben aan contragedrag :wink: 8) *)

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » ma jul 12, 2010 9:13 am

Omdat ik niet werk, kunnen de zomers zonder vrienden (allemaal met vakantie) lang zijn. En dan zak ik vaak een beetje in.
Ik heb er vaak aan gedacht om een soort noodplan te maken voor die lege weken, dat iedereen weg is, alle activiteiten stoppen etc.
En dan een noodplan met activiteiten erin. Een 'bewegings'noodplan. Leuke structuur, zeg maar.
Tot nu toe is het er niet van gekomen, maar toch misschien wel een idee.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma jul 12, 2010 6:46 pm

Zoiets zou je dan ook gelijk 'moeten' maken eigenlijk, best een goed plan vind ik, dus huppetee, in de pen :mrgreen:
omdat ik nu alles stom vind wat verstandig is en even een broertje dood wil hebben aan contragedrag
heb ik dat geschreven?? Ik wéét dat het goed is structuur te houden, niet de veel afspraken te maken, rustmomenten in te bouwen enz enz enz, maar ik WIL het niet , ook al weet ik waar het naar toe kan >:)

Night
BerichtenCOLON 131

Bericht door Night » ma jul 12, 2010 7:42 pm

guppy schreefCOLONheb ik dat geschreven?? Ik wéét dat het goed is structuur te houden, niet de veel afspraken te maken, rustmomenten in te bouwen enz enz enz, maar ik WIL het niet , ook al weet ik waar het naar toe kan >:)
*)
Ow ow, ik krijg net een plannetje te horen waar ik vroeg of laat spijt van ga krijgen. Maar ooooooh, wat wil ik het graag. En owwww wat wil ik graag schoppen. En owwww, wat is het heerlijk over alle grenzen heen.

Ik ga het gewoon doen! :mrgreen:

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma jul 12, 2010 7:55 pm

mogen wij het weten? _O_

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » ma jul 12, 2010 10:46 pm

Zo nog een dagje wassen draaien(al het linnengoed van de boot gaat vers mee op reis, niks zo irritant als meer dan 1x wassen als je op reis bent ben een dag kwijt als ik dat in een haven moet doen) Ik ga genieten, en neem mee op reis: een crisiskaart, een pakketje noodmedicatie, en een berg zelfvertouwen in mezelf, mijn kunnen, en het feit dat ik toch echt wel wil dat het heeeeeeeeeeeeeel lang goed met mij gaat, waardoor ik lekker kan genieten van alles wat het leven te bieden heeft, dat is mijn structuur.

Night
BerichtenCOLON 131

Bericht door Night » ma jul 12, 2010 11:44 pm

guppy schreefCOLONmogen wij het weten? _O_
uhh, ik denk dat het niet gewaardeerd word als ik schrijf wat ik de afgelopen uren heb gedaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gaab, hele fijne vakantie en geniet er van!

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di jul 13, 2010 4:38 pm

:lol:
Gaab, héél fijne vakantie, het gaat goed, je geniet ervan, geen zorgen!

bij mij zou de vakantiestress langzaamaan toe moeten gaan slaan, maar dat is niet zo, alles onder controle... of niet....
Ik heb nog niets gepakt, huis is een zooitje,warhoofd, moet nog div adm dingen doen en ga ik dat nou doen? Uhhh, er zijn zoveel meer (leukere) dingen te doen.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » di jul 13, 2010 5:02 pm

Bedankt mensen, ben bijna klaar met pakken, lekker strijken in deze hitte(niet mijn hobby).
Kijk naar de weersvoorspelling, windrichting de komende dagen Z/ZW :( , da's leuk als je naar het z/zw wilt varen. Story of my life, ik geloof dat ik altijd tegen de wind in wil varen!

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di jul 13, 2010 5:10 pm

Jij bent gewoon zo goed dat zelfs de wind je niet plat krijgt hoor, varen maar...
Is de hoeveelheid wind ook nog belangrijk in dit geval?

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » di jul 13, 2010 5:32 pm

Helaas wel, voorspelling voor do/vr 20 tot 23 knopen, de ervaring leert dat je er minimaal 5 bij op moet tellen, dus windkracht 6/7, golfhoogte bij IJmuiden, anderhalve meter. Dit betekent, tegen de wind in hakken, en duikboot spelen + wind tegen stroom, geeft kl.. golven. Scheveningen 25 mijlen verderop, is minimaal 4 uur varen met goede wind. Gelukkig draait de wind het weekend naar NW, 3/4, Dus via het Markermeer(zo ondiep dat de golven niet hoger komen dan 50cm.)/noordzeekanaal naar IJmuiden en in een keer van IJmuiden naar Breskens (ca. 12/16 uur varen, kan want kindje is bij opa en oma, die brengen haar over land naar Zeeland)

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di jul 13, 2010 5:43 pm

oké bedankt, ik snap het (grotendeels). Lijkt me wel avontuurlijk hoor, jammer dat ik niet heb met water.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » di jul 13, 2010 6:14 pm

Hahaha, ik geloof dat ik altijd een beetje door draaf als het over varen gaat, water je hebt er niks mee of het is je verslaving, er is volgens mij geen tussenweg 8)

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di jul 13, 2010 6:44 pm

draaf maar lekker door, vaar maar lekker door en geniet, ieder zijn ding. Ik heb dat met sporten hoor en dan snap ik bijna niet dat een ander dat niet snapt welke kick dat geeft.

Minister President Brutus
BerichtenCOLON 2410
GeregistreerdCOLON za okt 18, 2008 12:00 am
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Bericht door Minister President Brutus » di jul 13, 2010 6:57 pm

Gaab, pik mij effe op op de nieuwe waterweg, en dan set sail naar Fremantle als dat effe kan... als de kapitein niet wil, dan zalle we um kielhalen en tijdens een tsunami over boord kwakken! Lukt dat, met je jacht de indische oceaan over?
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » di jul 13, 2010 8:48 pm

Jep, ze is zeewaardig, ken de wereld rond met haar, maar kom iets in tijd nood, om naar aussie te zeilen, kind moet in augustus weer naar school. :lol:

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » ma jul 19, 2010 11:26 pm

Zo mensen zit ik hier dus in godvergeven Muiden, i.p.v. Zeeland ben al 5 dagen op mijn boot, eerst elektra problemen, toe een rolfok die niet meer wilde inrollen met windkracht 6. Kindje zouden wij ontvangen in Zeeland, gisteren is ze aan bood gebracht in uh, Muiden wij zijn nog nieteens halverwegen Zeeland. Mijn man en ik waren al kapot na een tocht van 6 uurtje(en dat terwijl wij gewend zijn lange zeereizen te maken) Het zou mij heel erg kunnen frustreren, maar dat weiger ik, ik laat me niet uit het lood slaan, mijn situatie is veranderd ik kan nietmeer hetgeen ik vroeger deed, so what? misschien komt het weereens, of niet. Een giga zeezeiler heeft ons geholpen onze fok naar beneden te krijgen, hij is even in Nederland, zijn boot ligt in Las Palmas, hij is onderweg naar Suriname, mijn droom, hij gaat het doen. Ik kan al genieten als zo'n man verteld van zijn plannen, stiekum vaar ik met hem mee, in mijn droom.....

Leo
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » di jul 20, 2010 12:40 am

...

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » di jul 20, 2010 10:30 am

@ Gaab, maak er het beste van. Eh... bezoekje Muiderslot? :?

June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Bericht door June » wo jul 21, 2010 12:36 am

Onze drie weken er al opzitten, maar ben nog niet uitgerust. Vakantie maakt me vaak toch gestressed en moe. Maar weer een ervaring rijker. Een week naar Malta geweest, erg goed bevallen.'Vriendlief zorgt meestal voor de foto's en ik voor het reisverslagje. Ik zit nu al te denken aan volgend jaar. Ierland staat al lang op het lijstje. Moet er nu dan toch maar is van komen.
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » do jul 22, 2010 6:04 pm

8)
June schreefCOLONIerland staat al lang op het lijstje
Neem je dan wel je regenlaarsen en plu mee 8) ?
Zo lig/zit nu in scheveningen, gisteravond laat aangekomen, 5 uurtjes zeilen van IJmuiden, stroom zat pas laat in de middag mee, jachthaven was vol, dus tegen de vissers aanschurken, niks verse vis, de rotte vislucht krijg je er gratis bij. Manlief was al aan het kijken hoe laat we naar de oosterschelde konde varen de volgende dag, 6 uur s'ochtends, dat was mij iets te vroeg en te veel (tocht van ca 8 uur en een kort nachtje) Ik kan het niet meer, vroeger(red. drie jaar geleden) kon ik dagen en nachten door varen, nu ben ik al van slag na 5 uur varen, ik dacht dat het energie tekort door de medicijnen kwam, niet dus. Eergisteren door het noordzeekanaal, bij de sluis bij IJmuiden drong een dikke duitse voor, ik ontplofte bijna, moesten wij naast hem afmeren, zitten er een stel nono zeilers op die niet wissen wat de bedoeling is als iemand langszij komt, tja en toen ontplofte ik, in het engels overigens, ik spreek geen duits tegen duiters die ik niet ken(te makkelijk voor ze leren ze maar engels, of nederlands). Goed vandaag dus rustdagje ingelast, morgen weer door, lijkt mij verstandig geen zin in doordraaien :lol:

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » zo jul 25, 2010 10:43 pm

Mocht het jullie boeien, maakt mij niet uit ik vind het gewoon leuk om af en toe een verslagje te schrijven zoals ik mijn logboek bijhoud,(vreemd genoeg had ik wel een hekel aan het bijhouden van een lifechart) beschrijf ik graag mijn zeil reizen. Na scheveningen door naar de roompot(oosterschelde) 7 uur varen vroeg op maar een heerlijke tocht langs, hier aan de kust de zeeuwse kust, (helaas cdtje thuis laten liggen), lieve tuimelaartjes gezien(kleine dolfijntjes), vlak voor de maasmond, kindje baalde dat ze nog lag te slapen. Aangekomen in de roompot hadden wij uitzicht op een grote 40 voeter (ca. 12 meter schip) man vrouw en hondje, zij liep met krukken, moeizaam kwam ze van haar boot liep over de stijger, ca. een uur later liep ze terug, zichtbaar op haar tandvlees, manlief had een krukje voor haar neergezet om aan boord te stappen, ze probeerde alleen haar been over de zeereling te gooien, ging niet, wachten zichtbaar raapte ze al haar moet samen voor de volgende poging, ging weer niet, manlief hielp haar aan boord...... Ik kreeg spontaan tranen in mijn ogen, deze vrouw met een spierziekte(denk ms) heeft de doorzetting om toch nog (het was een belgisch schip) te zeilen, een boot is niet de meest comfortable plek voor een gehandicapte, maar ze gaat en niet achter de geraniums. Nee ze blijft doorgaan ondanks alles, fantastisch she go's no matter what

Leo
BerichtenCOLON 645

Bericht door Leo » ma jul 26, 2010 1:20 am

Gaab,
Als ik het goed begrijp zeilen jullie op een van de drukste scheepvaartroutes ter wereld. Is dat niet constant oppassen en stressen? En als je in het donker moet zeilen? Hebben jullie radar?
Profiteer er van!

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » ma jul 26, 2010 8:44 am

Heel leuk om te lezen @ Gaab, je hebt een scherpe blik en beschrijft de dingen geestig. Dóóóóórgaan!

Het voordeel van een ziekte die niet in de hersenen zit lijkt me, dat je wilskracht niet is aangetast. Dat je, ondanks je beperkingen, door wilt gaan.
Als ik hier achter mijn computertje zit, en kan het niet opbrengen om iets te gaan doen, voel ik me vaak zo afschuwelijk.

Maar goed, ieder mens heeft recht op zijn eigen leed.
En ondertussen zijn jullie bij de Roompot aangekomen. Veel plezier!

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » ma jul 26, 2010 11:11 am

@leo Ja het is druk bij de Maasmond, er is een plek aangewezen waar je als pleziervaart over mag steken, je meldt je aan via de marifoon bij de verkeersdienst van de maasmond en zij houden je bij op de radar, dit keer moesten wij een ferry ontwijken, de verkeersdienst vraag dan vriendelijk of je achterlangs wilt gaan(voorlangs is geen optie, bootje gaat niet zo hard als de ferry). Vrachtschepen varen keurig in de schippinlane(snelweg voor grote schepen, aangegeven op de kaart) pleziervaart wordt verzocht deze snelweg recht over te steken(boete, als je het niet doet), veder moet je alleen de ankerkplaatsen voor vrachtschepen mijden. S'nachts zijn de boeien verlicht en de schepen ook, dus je ziet redelijk veel, dit schip heeft nog geen radar, ons vorige schip wel, daarom varen wij niet s'nachts dit jaar.(geloof ook niet dat ik het trek dit jaar)
@Micons, psychisch of lichamelijk ziek is een verschil, al denk ik dat lichamelijke ziektes net zo goed een invloed hebben op je psyche. Persoonlijk put ik veel kracht uit het zien van zo'n vrouw, toen ik haar zag dacht ik, waar lul ik over met mijn mds, zie haar nou, ik heb lichamelijk niks, kan nog gewoon varen, al merk ik dat het moeizamer gaat dan vroeger, een tocht van 7 uur is de bloody limit, en een dag rust daarna. Geen puf, heb ik vaak last van, maar als ik uiteindelijk toch ben gegaan(zag erg op tegen de tocht naar de roompot) ben ik blij dat het gelukt is en ik heb kunnen genieten van de tocht.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » ma jul 26, 2010 4:55 pm

Zo, wat is zeeland toch fantastisch, ik hoef niet meer naar het buitenland, gisteren van de roompot wel 5 mijl gevaren naar colijnsplaat(mega afstand 8) ) leuke haven veel kids, internet en super vriendelijke mensen die zeeuwen, relaxed niet zo hyper de hiep als randstad mensen. Eergisteren kokkel gezocht op het strand, gekookt met wat witte wijn(beetje zanderig maar heel vers) vandaag stond ik met een oude visser naar de spelende kids te kijken oestertjes plukken en schransen maar, heb nu een buik vol zeewater en kraak verse oesters. Lang leven zeeland!

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » ma jul 26, 2010 11:23 pm

zeker gaaf, dat zeeland, maar ik geef toch de voorkeur aan Nieuw-Zeeland :wink:
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

June
BerichtenCOLON 256

Bericht door June » di jul 27, 2010 12:33 am

Minister President Brutus schreefCOLONzeker gaaf, dat zeeland, maar ik geef toch de voorkeur aan Nieuw-Zeeland :wink:
ben je daar geweest? Dat lijkt me zo ontzettend gaaf! Maar alles bij elkaar zo duur... :{
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » di jul 27, 2010 4:40 pm

ja ik ben daar geweest, 2 maal zelfs, en de vorige keer in 2007 heb ik beide eilanden van Nieuw Zeeland bezocht; ik reed met een huur auto. Overal hadden we motelletjes, meestal elke dag weer een andere op een andere plaats. We deden dat met zijn drieeen en dan deel je de kosten aardig, ook haalden we gewoon brood enz. in de supermarkt voor in de ochtend en in de middag, waar ik dan stopte op een mooi plekje in de natuur waar we dan een boterham klaarmaakte. Verder ben ik ook 2x in de USA geweest; 4 x in Australia (beste land ter wereld) en een hele rits landen in Azie.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » do jul 29, 2010 6:38 pm

Zo daar ben ik weer, lig nu dag drie in Bruinisse, internet lag plat in deze hyper moderne haven in aanbouw. Vanmorgen hadden we de keuze door varen en jawel the story of my life, tegen de wind in naar een van de eilandjes die de grevelingen rijk is, windkracht 5 de haven meester kwam informeren of we weg gingen of nog een nachtje bleven, ik liet de keuze aan mijn man, mijn kindje hoef ik het niet te vragen, die wil blijven en zwemmen met haar nieuwe haven vriendjes. Manlief twijfeld, ik zeg de havenmeester dat het mij niet uitmaakt, manlief twijfelt ik moet lachen en zeg de havemeester; grappig hé, hebben we toch beide een leidinggevende functie(ok ik niet meer) maar in de vakantie kunnen wij geen beslissingen nemen! Nou maak ik die toch voor jullie, lekker blijven liggen(commerciele jongen). We blijven, niet helemaal mijn ideaal, ben niet echt weg van grote commeriele marina's geef mij maar een verenigingshaven, veel knusser dan die gelikte nieuwbouw, al moet ik zeggen dat de douches bijna engels aandoen eigen wasruimte met douche en wastafel, mis alleen de prive plee zoals de meeste engelse sanitaire voorrzieningen hebben niemand die last heeft van jou geluiden en bijkomende geuren!

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » vr jul 30, 2010 8:33 am

:)

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za jul 31, 2010 6:37 pm

(nog) niet alles bijgelezen, maar even kort vertellen over mijn vakantie.
Ik ging behoorlijk hypie weg, was flink gevoelig voor prikkels en 'moest' dan ook de abilify verhogen en 's avonds slaapmed. innemen voor alle zekerheid.
We zijn naar een camping in ned. geweest en het was wel lekker, maar het heeft me behoorlijk in de weg gezeten... Ik kon wel functioneren hoor, maar soms wist ik achteraf pas dat iets niet klopte met hoe ik het zag. Ook vaak dat ik dingen anders ervaarde en het op dat moment dus wíst dat het niet klopte, dat is dan nog beter, maar ook niet wat. Voelde me op zich best oké, kon ook gaan hardlopen, alleen boodschappen doen en een simpel boek lezen, dus ik heb echt wel wat rust gekregen die ik zo nodig had.

zijspanfreak
BerichtenCOLON 479
GeregistreerdCOLON za aug 02, 2008 6:57 pm

Bericht door zijspanfreak » za jul 31, 2010 8:35 pm

Dat is dan schitterend! Fijn voor je dat je je goed ontspannen hebt. Wij vertrekken morgen naar een camping in Frankrijk. Hopelijk vind ik ook wat rust na mijn lithiumintoxicatie en problemen met hoge bloeddruk. Twee weekjes weg... :D

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za jul 31, 2010 9:52 pm

Héél veel plezier, rust en alles wat je verder wilt! Geniet ervan en tot over 2 weken. :o

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » za jul 31, 2010 11:15 pm

Lekker dat je toch rust hebt gevonden Guppy, fijne vakantie zijspan,
ik lig nu in Scharendijke, never heard of the place, een dorpje op de grevelingen, tegen de brouwersdam aangeplakt. Gisteren op een der eilandjes van de grevelingen aangelegd, na een overvolle marina zag ik uit naar de ultieme rust op zo'n eilandje je hebt er geen facititeiten als stoom, water, internet. Lekker primitief vind ik leuk, manlief ligt liever in een marina kindje maakt het niet uit als er maar krabbetjes zijn om te vangen en genoeg water om te zwemmen (da's niet zo moeilijk als je op een boot zit). Wij leggen in de middag aan, het oogt rustig en pitoresk, alsof je in engeland aan de moring ligt(boei in het water waar je aan kan liggen als een soort anker), alleen is het in nederland een smal steigertje. We verkennen het eiland en bij terugkomst zien we een paar motor bootjes aan de steiger liggen met een............ getto blaster, forse mannen, met ik noem het altijd plakplaatjes, hoogblonde dames met dito versieringen en een grote liefde voor nederlandse inhaakers, leuk voor 5 minuten, maar niet langer harde muziek irriteert me vooral als je de verwachting had een rustig eilandje aan te doen. Irritatie borrelt op, hoe deze lieden te verzoeken hun decibellen te temperen, zonder tussen je ogen gepompt te worden? Gelukkig ze waren minder bedreigend dan hun uitelijk. Een simpel draaibeweging tussen duim en wijsvinger en een antwoord met rotterdamse tongval (met dank aan mijn rotterdamse collega waar ik jaren mee gewerkt heb, wij deden graag elkaars accent na, en die van onze utrechtse en amsterdamse collega ook overigens) ging het geluidsniveau naar beneden en kon ik zittend op de rotsen genieten van de vuurtoren die ik vanaf de noordzeekant vaker s' nachts ben gepasseerd.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » wo aug 04, 2010 6:02 pm

Wat goed dat je er, op een nette manier, iets van hebt kunnen zeggen en vooral dat het nog effect had ook. Ben je daar nog lang gebleven of hoe moet ik dat varen een beetje zien? (heb er dus écht helemaal geen verstand van zoals je merkt haha)

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » wo aug 04, 2010 6:57 pm

Fijn om te lezen allemaal Guppy en Gaab :)

June
BerichtenCOLON 256

Bericht door June » wo aug 04, 2010 11:21 pm

O geweldig al die verhalen. Ik kijk elk jaar weer naar de vakantie uit. Ik wil nog zo veel landen opslurpen. Ierland, Scandinavië, Rusland, Letland, Indonesië of Suriname eva. Ik wil het allemaal nog zien. Ik ga is even op wat websites kijken. Pfff en ik heb pas vakantie gehad, wat erg.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » do aug 05, 2010 3:53 pm

Ik heb het er ook opzitten, maar ga nog wel een paar dagen alleen weg met de fiets en tentje, even helemaal alleen ik, niet ver weg, bos in, tentje opzetten en kijken hoe het voelt, ik wil dit al zoooo lang.

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » do aug 05, 2010 5:05 pm

Stoer Guppy! :D

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » do aug 05, 2010 5:46 pm

misschien ben ik dan helemaal niet zo stoer meer hoor en vind ik het helemaal niets, maar ik 'moet' het gewoon een keer doen.
Ben al een stapje verder weer, wat neuzen op internet naar een camping en ik bleef terugkomen bij een camping vlakbij, in Gaanderen. Mailtje gestuurd met vraagjes en ik ga het gewoon doen, maar weet nog niet wanneer. Ik weet wel de dagen, vrijdag (of donderdag middag) t/m zondag.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » do aug 05, 2010 8:14 pm

Zo heb weer internet, in stellendam, port zelande (wat een k#t haven) marina, alleen zwaar betaalde internet (7 euri voor een uurtje!) Willemstad pitoresk stadshaventje je ligt lettelijk tegen de stadswallen en ik als geboren naardense ben dol op vestingstadjes. Stellendam terug naar huis :cry: geen zin in maar ja kindje moet weer naar school man aan het werk en ik? uh cursusje(of niet) enne veder kijken naar wat te doen tot volgendjaar september(wil weer gaan studeren). Gup lekker doen, als je dat altijd al hebt willen doen, gaaaaan! al bestaat de kans dat het tegenvalt, maar dan weet je het. Mijn droom zelf mijn bootje varen, gaat nog niet lukken al heb ik deze zomer veel geoefend met in en uit varen op de motor, zeilen lukt wel, op de motor ander verhaal maar lukt steeds beter, solo zeilen mijn droom, is dit schip prima voor nu ik nog ik trek er een paar jaar voor uit maar uiteindelijk, ga ik het doen(Laura Dekker van 14 doet het toch ook?)

Leo
BerichtenCOLON 645

Bericht door Leo » do aug 05, 2010 11:01 pm

@Gaab, We moeten nog zien of Laura Dekker het doet. Ik weet niet of jij al door stormen hebt gevaren, maar je wilt daar je kind toch niet alleen in sturen, om in het Guiness te komen, lijkt me.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » do aug 05, 2010 11:17 pm

Tja sensatie zoekende ouders en een puber waar ze geen nee tegen durven te zeggen, Laura heeft vorig jaar een stukje in de zeilen(tijdschrift) gepubliceerd, over haar solo tocht naar Lowerstoft :Z :Z afstandje naar de engelse oostkust, maar toch ze was 12, de aandacht beviel zo goed dat ze meteen maar de wereld rond wil :? Heb weleens met 9 bft gezeild, kan je vertellen je zoekt het niet op, het overkomt je. Voer vandaag over de Haringvliet met 4/5 bft en weereens tegen de wind :D , dus kruisrakjes maken, aanpoten is het! Have fun Laura, eerst begreep ik de rechter, nu niet meer

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » vr aug 06, 2010 8:24 am

Ikl begrijp het ook niet helemaal, of liever gezegd helemaal niet, maar hopelijk overkomt haar niet, dat vooral....
Wat is/zijn kruisrakjes? :oops:

BUTTON_POST_REPLY