vakanties van de kids

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

vakanties van de kids

Bericht door guppy » zo aug 15, 2010 2:33 pm

Voor degene die kinderen hebben hier.... Zijn jullie ook blij als de scholen weer beginnen? Niet dat vakantie niet leuk is, maar het is toch allemaal anders dan anders, ritme is anders vooral. Merken jullie daar iets van of hebben jullie daar bepaalde trucs voor?

Onze zoon heeft Asperger, dus toch enige structuur nodig, maar de hele dag om me heen, pfff. Nu is hij een paar dagen naar mijn ouders op de camping, hij vindt het leuk, hun ook en voor mij even ontlasting voor dit moment.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

micons0210
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON di dec 15, 2009 5:12 pm

Re: vakanties van de kids

Bericht door micons0210 » zo aug 15, 2010 6:30 pm

:) Jongste stiefdochter van bijna 18 komt over twee weken naar huis na een stage van bijna drie maanden.
Ik zou willen dat dit wat langer zou duren. Ze heeft het moeilijk, is niet te genieten (al bijna een jaar) en praat niet.
Jaloezie, rouw, puberen, het lijkt allemaal wat veel voor haar. En dan een stiefmoeder die veel thuis is terwijl ze vroeger het rijk alleen had.
Haar moeder komt nooit meer terug, die is overleden. Dus moet ze het met een stiefmoeder doen die al haar trucjes door heeft.
Voor vorige partners van mijn man had ze creatieve bijnamen als "monster".
Ben benieuwd hoe ze mij noemt als ik er niet bij ben.

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » ma aug 16, 2010 11:52 am

Ja nog een weekje en dan is alles weer 'normaal', ik heb ruim 3 weken met man en kindje in een ruimte van ca. 25m2 geleefd maar ik moet zeggen dat het prima ging, al merk ik wel dat kindje er erg snel aan went dat ze de constante aandacht van haar ouders heeft. Wat dat betreft ben ik blij dat de school weer begin, leert ze weer dat ze niet de enige is op deze aardbol!

Micons heb je de film st. Elmo's fire gezien, Demi Moore noemde in die film haar stiefmoeder stephmonster, hoop voor je dat ze het niet herhalen op tv, lijkt mij dat elke puber die naam graag gebruikt :Y

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma aug 16, 2010 11:57 am

Onze zoon is nu bijna 14 en je wilt niet weten hoe hij me af en toe noemt. Dan bedenk ik me dat het de pubertijd is en blabla, maar het steekt wel hoor absoluut... Het ritme duurt een weekje en dan zit het er weer in, dat is toch wel lekker hoor.

Arenda
BerichtenCOLON 437
GeregistreerdCOLON ma sep 29, 2008 11:45 am

Bericht door Arenda » ma aug 16, 2010 2:29 pm

:W
Laatst bijgewerkt door 1 op Arenda, in totaal 0 keer bewerkt.
Bipolaire type 1, medicijnen zyprexa 5 mg, prometazine 25 mg
Incidenteel temazepam 20 mg en oxazepam 10-50 mg

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma aug 16, 2010 3:25 pm

owww Arenda, je hebt onze zoon keurig omschreven hoor :mrgreen: xbox, bankhangen, vooral niets voor je ouders doen en een taaltje, gruwelll. Soms denk ik echt wel eens "waar heb ik het fout gedaan" maar ik weet (nou ja, hoop) dat het over gaat. Volgende week school, eerst nog zijn verjaardag, dus extra stress nog even, ach, hebben we het in 1 keer gehad. Voelde me al schuldig dat ik zei blij te zijn dat hij een paar dagen bij opa en oma is, maar nee, ik denk dat ik dat mág zeggn.
Succes met de kids allemaal :?

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » di aug 17, 2010 1:30 pm

Net bij mijn hypno-NEI-therapeut geweest.
Stiefdochter triggert me enorm, omdat ze me sterk aan mijn eigen pubergedrag moet denken.
Bovendien is ze non verbaal heel sterk, en ik pik al die signalen op en kan ze niet verwerken.
Ga ermee aan de haal en maak allemaal spoken in mijn hoofd (betrek natuurlijk alles op mezelf :? ).
Ik ben meer van het (uit)praten.

Heb nu een manier gevonden om alle oude zeer voorlopig mee te nemen, maar op een afstandje. Het zit als het ware in een grote tas. Zo'n tas die je kunt rijden. Op een keer laat ik hem ergens staan.

En ik vind het helemaal niet raar als je vindt dat je blij bent dat de kinderen er even niet zijn.
Dat zijn juist momenten om je energie op te laden en dingen later beter te kunnen handelen.

Zal ik eerlijk zijn: ik verheug me op de dag dat ze op zichzelf gaat wonen. Ik hoop dat ze na deze stage zo zelfstandig is dat ze dat zelf ook inziet.
Eindelijk tijd met zijn tweeën. Eindelijk alleen rekening houden met mijn partner.
Ik ben het leven met kinderen nooit gewend geweest. Best leuk, maar niet te vaak en zeker niet te lang.

Zo en dan nu een boekje lezen over nonverbale communicatie... 8)

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di aug 17, 2010 3:08 pm

Mooi van die tas op wieltjes... Vaak hebben ze het over een rugzak, maar dat is zwaar sjouwen, deze neem je makkelijker mee nietwaar? Ik zie het voor mezelf ook altijd dat ik onderweg al wat mag legen, er komt wat bij en er mag wat uit en ondertussen geniet ik van het uitzicht...

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za aug 28, 2010 6:52 pm

De eerste schoolweek achter de rug, het ritme zat er snel in, héérlijk. Ook het voordeel van speciaal onderwijs denk, geen gehannes de eerste week met introductie, boeken halen, lesrooster halen, enz, gewoon meteen les, volle dagen, klaar....
De avond ging ook snel goed, weer op tijd het bed in, geen tv en comp e.d. na kw o 9, douchen, snorren. Wat doet die dat toch goed allemaal, bij mij gaat dat niet zo simpel hoor.... :?

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » zo aug 29, 2010 9:39 pm

Haha Guppy, fijn om je verhaal te lezen!

Hier komt de jongste stiefdochter morgenavond thuis. De redelijke ontspannen rust van de afgelopen maanden heeft inmiddels bij man en zoon plaatsgemaakt voor terugtrekken in zichzelf en een voor mij drukkende stilte. Men trekt zich weer terug op zijn eiland.
Ik heb besloten om alles een beetje af te wachten en een heeeeeeel lange adem te hebben.
Als dit voor iedereen de manier is om ermee om te gaan, so be it.
Ik zoek mijn contacten zelf, buitenshuis. Praten met vriendinnen, hulpverleners desnoods.
Ik ga niet meer zeuren over kleine dingetjes om zo nodig mijn plek te bevechten.
Er komt een werkster, hoe dan ook, dan is ook daar de angel uit.
En ik ga veel accordeon spelen bij mijn verpleeghuizen. De energie die ik daaruit kan putten is onbeschijflijk. En dat geldt voor de bewoners ook.

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » zo aug 29, 2010 11:42 pm

:D toppie micons, laat het allemaal van je rug of accodeon afglijden! Mijn kindje zit ook weer een weekje op school, en de rust hoop ik terug te krijgen al gaat de eerste schoolweek gepaart met wennen aan, en haar helaas irritante, wens de beste te zijn in alles(genetisch probleempje aan mijn mans kant, nee dit keer niet mijn familie aanleg!) Keert hopenlijk ook de rust in mijn bovenkamer terug.
Lang leven de structuur :lol:

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » ma aug 30, 2010 12:34 pm

Vakantie overleeft, mede door weg te gaan met het gezin. Het ritme valt me zwaar. Eerste drie dagen vroeg op om mijn man te helpen met de twee kleintjes ( 6 en 8 jaar) naar school te krijgen, maar daarna bleef ik steeds meer in bed hangen en was me prille ritme weg. Ik worstel en kom boven, het gaat me lukken meeeeeer ritme te krijgen. Groeten van medusa

Wombat
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON do aug 26, 2010 8:05 am
WoonplaatsCOLON Biddinghuizen

Bericht door Wombat » ma aug 30, 2010 1:04 pm

ik vind het jammer dat de kids weer naar school gaan het is meteen zo stil in huis bah . door de stilte gouw genijgt tot piekeren

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma aug 30, 2010 6:43 pm

even tussendoor... micons, ik speel ook accordeon, dus extra leuk om te lezen...

Gaab
BerichtenCOLON 656

Bericht door Gaab » ma aug 30, 2010 7:04 pm

Gaaf instrument micons en guppy , een haven vriend van ons speelt het ook, lekker chanties zingen op de boot, heb goede herrineringen deze trek en toetsen jongens!
Laatst bijgewerkt door 1 op Gaab, in totaal 0 keer bewerkt.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma aug 30, 2010 7:28 pm

Ik merk helaas door het medicijngebruik dat ik niet meer kan wat ik eerder kon, snif.

Wombat, dat is de andere kant idd, dat het stil ik, ik heb daar geen last van, maar jij wel zo te lezen. Heb je geen andere dingen om te doen ipv?

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » ma aug 30, 2010 7:53 pm

Guppy, je bedoelt dat door meds minder makkelijk accordeon speelt?
Herkenbaar. Zeker toen ik ook nog depakine gebruikte, was het bijna geen doen.
Nu alleen met lithium voel ik me weer veel vrijer op mijn grote vriend.
Morgen neem ik sinds jaren ook weer les. Deze leraar is helemaal thuis in de jazz. Want daar wil ik zo graag meer van leren. Ook om mijn huidige spel op te leuken en te kruiden.
Daarna door naar een verzorgingshuis, waar ze al een half jaar zonder muziek zitten.
De man die daar in dienst is, heeft Alzheimer gekregen.... hoe treurig kan het zijn.

Overigens was de thuiskomst van smans jongste een grote meevaller. Ze deed ongelooflijk haar best, en wij allemaal trouwens. Daarmee is het denk ik voor haar en voor ons allemaal een fijne avond geworden. Pffffffffffff......

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma aug 30, 2010 8:27 pm

Klopt idd, door de mds is het minder geworden én door de medicijnen. Ik speel bij een vereniging en daar 'moet' ik nu ook naar een orkest dat wat minder moeilijk speelt. Eigen beslissing hoor, maar is wel zuur....

micons0210
BerichtenCOLON 566

Bericht door micons0210 » di aug 31, 2010 7:18 am

Ach weet je, de mensen horen het echt niet of je de dingen nu iets virtuoser of niet speelt. En als ze het horen vinden ze het niet erg, omdat het geluid al zoveel gezelligheid geeft. Ik compenseer ook veel met mijn stem. Begeleid ik mezelf.

Wombat
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON do aug 26, 2010 8:05 am
WoonplaatsCOLON Biddinghuizen

Bericht door Wombat » di aug 31, 2010 9:24 am

guppy schreefCOLONIk merk helaas door het medicijngebruik dat ik niet meer kan wat ik eerder kon, snif.

Wombat, dat is de andere kant idd, dat het stil ik, ik heb daar geen last van, maar jij wel zo te lezen. Heb je geen andere dingen om te doen ipv?
ja dat heb ik als ze toch niet thuis zijn . ik ben de slaapkamers aan het opknappen tenminste ik doe een poging.

BUTTON_POST_REPLY