Pret in de psychiatrie

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Pret in de psychiatrie

Bericht door Gaab » vr sep 17, 2010 10:27 pm

Het viel mij op dat mensen het een beetje zat zijn het geklaag over de psychische zorg, en daar ik mij een beetje schuldig voel als een der vervuilers van het beeld van wat wij allen het liefst zien van de hulpverleners wil ik graag dit topic starten.

Grappige voorvallen en gesprekken met de psychische hulpverlening ondanks mijn negatieve ervaringen kan ik af en toe lachen met deze mensen zoals dit voorval.

Van het voorjaar zit ik bij de psych, serieus gesprek ze wil dat ik pillen ga slikken ik bedank.
Goed zegt ze heb jij nog wat af te trekken? we kijken elkaar een seconde verbaasd aan.
Whahahahahah, wat zeg ik nu? lacht ze,ze komt niet meer bij, ook ik schiet in de deuk.
Ik weet niet waar jou gedachte zitten,zeg ik, of wat jij vannacht hebt gedaan? We lachen nog even verder.
Even lol met de psych.

Meer mensen die af en toe pret hebben met de pychiatrie?

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Re: Pret in de psychiatrie

Bericht door guppy » zo sep 19, 2010 5:44 pm

Mijn ervaring is prima, maar ook regelmatig pret. Zo vroeg ik een keer of ik niet kon stoppen met álle medicatie. Ik wist natuurlijk al wat het antwoord zou zijn, zegt ze: ja, is goed... Ik viel bijna van mijn stoel en manlief nog meer "hoe kon zo'n ogenschijnlijk deskundig iemand dát nou zeggen" dacht ie. Er kwam nog wel een riedel achteraan hoor en ik ben idd gestopt, maar na 14 dagen weer gestart. We moeten sowieso regelmatig lachen, ze kent me ondertussen door en door en dat merk ik dan wel.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Ansiepansie
BerichtenCOLON 72
GeregistreerdCOLON di sep 14, 2010 7:31 pm

Bericht door Ansiepansie » di sep 21, 2010 1:57 pm

.
Laatst bijgewerkt door 1 op Ansiepansie, in totaal 0 keer bewerkt.

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di sep 21, 2010 2:47 pm

whaha, zoiets zie ik dan ook écht voor me, geweldig!
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

micons0210
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON di dec 15, 2009 5:12 pm

Bericht door micons0210 » do sep 23, 2010 2:41 pm

Een tijd geleden had ik een psychiater die van papier hield.
Als je het kantoor binnenkwam, moest ik graven naar een plekje op een lege stoel.
Overal folders, boeken, dossiers, kasten puilden uit.
En de formaten van haar kantoor waren echt niet kinderachtig klein hoor.
Als ze een afspraak met me wilde maken, ging ze eerst gravend op zoek naar haar agenda.
Die werkelijk helemaal blauw stond van alle afspraken en notities. Waarvan ik me weleens afvroeg of ze ze zelf nog kon lezen.

Je zou denken, wat een slecht geheugen. Maar nee, ze wist alles. Wat ik gebruikte aan medicijnen, mijn omstandigheden, alles.
Een heel bijzondere vrouw.

O nog wat anders. Tijdens een opname werkte er een verpleegkundige, die een speciale manier van lopen had. Dat kon je goed horen, want ze had altijd van die stevige cowboylaarzen met dikke punten aan. Dus ze kondigde zich altijd ver van te voren aan. Gangen bedekt met linoleum, dat klost lekker.
Ik had nog een paar van die stevige laarzen thuis staan.
Na een nachtje thuis slapen, terug met die laarzen aan. Precies lopend in haar tempo deinde ik door de lange gang naar de huiskamer. Het klonk echt precies hetzelfde. De patiëntgenoten zaten al in de houding. Daar was de zuster...

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » wo nov 10, 2010 6:24 pm

Hahahaha meer, MEER!!
Ik geniet echt van jullie verhalen... :D

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » di dec 14, 2010 9:29 pm

Ik heb een verpleegkundige, die altijd te laat komt, maar te vergelijken is met truus de mier. Zo tuut tuut de tuut zoals ze me ondervraagt. Pasgeleden had ik de rollen omgedraaid en vertelde ze me hoe ze met haar man tuut de le tuut koehandel speelde.
groeten van medusa

Leo
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » wo dec 15, 2010 9:45 am

Dit was wel niet bij de psychiater, maar ik merk dat ik de laatste tijd verstrooid ben. Zo was ik de vorige week bij de tandarts en toen ik in de stoel ging zitten zocht ik heel even naar de veiligheidsgordel om die om te doen.

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » do dec 16, 2010 9:52 pm

Medusa in wat voor een beesteboel zit jij mieren die met koeien spelen, is het de psychiatrie of ga je naar een boerderij? :P
Die is goed Leo, ik zie het voor me ff op zoek naar :lol:

June
BerichtenCOLON 256
GeregistreerdCOLON za jul 04, 2009 12:10 am

Bericht door June » di mei 10, 2011 11:58 pm

Leuk topic. Ik kan er wel om lachen. Zo zat ik laatst in de wachtruimte. Aansluitend zit de gesloten afdeling en je ziet zo nu en dan wel eens iets geks voorbij komen. Opeens zie ik de klapdeuren open gaan en komt er een ietwat verstrooid vrouwtje naar buiten. Helemaal uitgelaten zo blij als een kind gaf ze te kennen dat ze enorm blij was dat ze dit weekend naar huis mocht. Ik zat het tafereel zo te bekijken vanuit de wachtruimte en dacht bij mezelf die is zo gek als een kwartje.
You're never be ready for what you have to do. Just do it. That makes you ready.

Hugo
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON za jan 08, 2011 6:55 pm
WoonplaatsCOLON Zuid-limburg

Bericht door Hugo » wo mei 11, 2011 1:51 am

Ja, zo kwam ik binnengelopen bij de receptie en vraagt een oud wat verward lijkend vrouwtje aan me: "ben ik van nut?"
Ik zeg "natuurlijk bent u van nut, ieder mens is van nut". "o gelukkig maar" antwoordde ze.
Iets later werd me duidelijk dat ze Nuth bedoelde...een dorp, haar woonplaats.....!
Bipolair 1,
Depakine en valdoxan

BUTTON_POST_REPLY