Door het oog van de naald

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
HOPE
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON di jul 01, 2008 6:26 pm

Door het oog van de naald

Bericht door HOPE » di maart 01, 2011 2:19 pm

Je starende oogjes , recht naar het hart
Zij blijven maar kijken
Zij zullen niet wijken
Je vragende oogjes, vervoeren mijn hart

Liefkozende likjes, warm en nat
Bestrijken mijn wangen
Vervullend verlangen
Mijn toegewijd kanjer, mijn eeuwige schat

Je vragende oogjes , sloom en verward
Je pootje geheven
Vriendin voor het leven
Veilig geborgen, woon jij in mijn hart

Toegewijde oogjes, pootje in mijn hand
Je adem door mijn haren
Bewust van de gevaren
Jouw liefde voor altijd, in mijn hart gebrandt

LOVEMidget

Door het oog van de naald. We hebben gisteren de hele middag bij een doodzieke hond gezeten.
Midget heeft een epilepsie-aanval gehad en is daarbij in shock geraakt. van 13.00 tot 16.00 is ze van de wereld geweest.
Minimale hartslag,incontinent van ontlasting,uitval van het gehele Centrale Zenuwstelsel en een ondertemperatuur van 35.8*C ( normaal = 38.5*C )
Ze is door het oog van de naald gekropen. Men kan ons niet zeggen wanneer het weer gebeurt.
Het kan over een uurtje, vannacht, volgende week of misschien toch nog langer duren.
Beangstigend....Maar we hopen dat we nog veel tijd mogen krijgen saampjes

Ondanks alles ben ik heel rustig en stabiel gebleven.
Ik hoop dat het ook op langere termijn zo blijven mag.
we blijven positief,ondanks alle tegenslag :)
En dan is er altijd weer....HOPE!!

[url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=aagjeou1.jpg][img]http://img110.imageshack.us/img110/7297/aagjeou1.th.jpg[/img][/url]

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Re: Door het oog van de naald

Bericht door medusa » wo maart 02, 2011 7:45 pm

Ach gut, wat een zielig verhaal. Ik hoop dat het weer goed gaat en blijft met je hond. Het lijkt me een oud beestje of is dat niet zo. De hond van oma was ook gestorven, een tekel. Hij had al suikerziekte,was blind en niet erg snel meer. Uiteindelijk is het bij hem wel snel gegaan.. Nou wil oma van 74 weer een hondje. groeten van medusa

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » wo maart 02, 2011 8:44 pm

Heel veel beterschap voor Midget!
En uiteraard heel veel sterkte voor jou / jullie :o

HOPE
BerichtenCOLON 325

Bericht door HOPE » do maart 03, 2011 12:49 pm

Bedankt voor jullie lieve reacties!! :o

@ Medusa:
Helaas is Midget ( voor een Beagle ) nog niet zo oud.
Ze is nog maar 9 en heeft al meerdere kleine insultjes ( van een fractie van een seconde ) per uur.
Tis net of ze dan een kortdurend stuipje krijgt.
deze vele kleine insultjes kunnen het lichaam uitputten waardoor er uiteindelijk ook grote insulten cq. wegrakingen kunnen plaatsvinden.
maar deze was gelijk wel erg groot.
Als ik haar niet toevallig gevonden had, en twee uur later met hen was uitgegaan,dan had ze gewoon het leven uitgegleden en had ik haar dood op de bank gevonden.
Ik hoop toch echt dat het me bespaard mag blijven.

Helaas heeft ze wel een jasje uitgedaan maar ze heeft nog een redelijk goed hondwaardig bestaan.
We blijven dus op onze hoede en zullen haar ook geen lijdensweg aandoen.
maar het maken van die keuze is erg moeilijk wanneer het kritiek is :cry:

wat een geweldige oma van 74 die gezelklig nog een hondje wil.
Misschien is er altijd een regeling te treffen met iemand uit haar naaste omgeving voor het geval zij eerder afscheid moet nemen van het leven als de hond??
dat zijn vaak drempels die je toch tegenkomt bij aanschaf van een hondje op die leeftijd.
maar van mij heeft ze groot gelijk....
Ik zou denk ik ook niet zonder kunnen....
En zolang het geen mechelse Herder of een Rottweiler wordt... hahahaha!!! :lol:

[url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=aagjeou1.jpg][img]http://img110.imageshack.us/img110/7297/aagjeou1.th.jpg[/img][/url]

medusa
BerichtenCOLON 286

Bericht door medusa » vr maart 04, 2011 3:43 pm

HOPE schreefCOLONEn zolang het geen Mechelse Herder of een Rottweiler wordt... hahahaha!!!
Ik zie haar al achter haar Rottweiler aan rennen (en ze ziet ook niet meer zo goed). Pijnlijk.. en grappig, maar dat wordt het niet. Hihihi. Wij willen zelf ook weer een keer een hondje.. een kleintje (bv. mopshond). Mijn man heeft altijd hondjes gehad (twee cairn terriers). Helaas zijn ze allebei met 3 jaar overleden door een auto-ongeluk. Ikzelf heb nog nooit een hond gehad, maar ben dol op honden! :W Liefs van Medusa
Laatst bijgewerkt door 3 op medusa, in totaal 0 keer bewerkt.

HOPE
BerichtenCOLON 325

Bericht door HOPE » vr maart 04, 2011 4:15 pm

Ik ben altijd als de dood geweest voor honden maar trof een man die gek was van Rottweilers....
Ook een stuiptrekker niet.
Niemand verwacht natuurlijk dat je daar dan mee op de proppen komt.
Uiteindelijk heeft die hond mijnleven voorgoed veranderd.
Ik vind het een toevoeging van een hogere dimensie...
Fantastisch te bedenken dat ik uiteindelijk trainer en examinator bij de Gaus-organisatie ben geworden ( en geweest!! )
en bovenal...Mijn eigen niet zo winstjagende hondenschool heb mogen oprichten waar ik op een heel persoonlijke manier veel mensen heb kunnen helpen hun angst voor honden te overwinnen.
Simpelweg door ze uit te leggen hoe alles in de hondenwereld werkt en communiceert!!
Als je de hondentaal begrijpt,dan zal het grootste deel van je angst als sneeuw voor de zon verdwijnen!!
:D

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » vr maart 04, 2011 8:19 pm

Ik ben nooit echt dol geweest op honden. Ik ben nou eenmaal meer een kattenmannetje. En dan het liefst eentje die je kan OPPAKKEN en KUSSEN!!!! :o :D :D :D

medusa
BerichtenCOLON 286

Bericht door medusa » za maart 05, 2011 4:10 pm

Ik vind het heel leuk dat honden je hobby/werk is geworden. Geweldig toch! Maar kan je daar nog steeds werken, aangezien het eerst jou plek was? Of moet je toch een andere baan zoeken? groeten van medusa

HOPE
BerichtenCOLON 325

Bericht door HOPE » za maart 05, 2011 4:51 pm

Eind 2007 heb ik inderdaad de stekker uit mijn eigen hondenschool "PetPret" moeten trekken.
Het was al 3 jaar lang een goed draaiende school ( 3 tot 4 avonden per week geopend en vol!! )
Maar mijn beide schoonouders waren op dat moment beide terminaal ziek van kanker en zijn binnen 4 maanden allebei overleden.
Naast mijn onbehandelde ( nog niet gediagnosticeerde ) MDS was het voor mij gewoon echt niet meer te doen.
Ik weet dat mijn gave ligt in de therapeutische omgang met mensen en vooral honden, ik heb altijd enorm intuitief gewerkt wat voor vele mensen een verademing was.
Maar ik ben altijd teveel betrokken geweest en nam de" werkzorgen" mee naar huis.
Mijn verantwoordelijkheidsgevoel is te hoog en dat is gewoon niet vol te houden.

Nu ben ik inmiddels al sindsdien terug in de zorg.
Ik werk als Wijkziekenverzorgende... Eigenlijk moet ik zeggen " werkte".
Door het MDS gedoe ben ik die baan kwijt geraakt maar mijn laatste werkgever is tot alles bereid om me eens terug op de werkvloer te krijgen,dus.....
I'll be back soon!!
verder hou ik me alleen nog maar bezig met mijn eigen lieve hondenmeiden.
Die zijn mij alles waard!!

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za maart 05, 2011 4:55 pm

Mooi werk hoor een hondenschool. Lijkt het je ook niets om bij een ander te werken dan, dus niet de hele verantwoording te hoeven dragen zeg maar? Of ligt je hart ook in de thuiszorg?
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

HOPE
BerichtenCOLON 325

Bericht door HOPE » za maart 05, 2011 6:59 pm

Ja... Mijn hart ligt in de thuiszorg.
Als ik zie hoe mensen opfleuren als je even tijd voor ze neemt.
Een luisterend oor geeft of een heel gewone aanraking.
Voor mij zo gewoon maar voor vele mensen is dat heel bijzonder.
Want de eenzaamheid in Nederland is heel groot.
Zeker onder ouderen en gehandicapten.
Tja... Kijk nu alleen maar eens naar psychiatrische patienten zolas ons.
De eenzaamheid ligt altijd op de loer.
Simpelweg zul je een strijd moeten leveren :+ met je handicap om deze niet de overhand te laten krijgen in je leven en in je vriendschappen.
:W

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za maart 05, 2011 7:42 pm

mooi streven, maar is er wel tijd voor in de praktijk? Ik heb bijv in de Z gewerkt en daar was het hoogtepunt van de week zo'n beetje dat we konden wandelen met de groep....
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » ma maart 07, 2011 9:37 am

Mijn hart ligt ook nog steeds in de zorg.
Nu zorg ik voor dieren, maar ooit hoop ik weer voor mensen te kunnen zorgen.
Als ik me weer wat beter voel (straatvrees) dan ga ik me zeker verder verdiepen in de opleiding Medewerker Maatschappelijke Zorg niveau 3. :mrgreen:

medusa
BerichtenCOLON 286

Bericht door medusa » ma maart 07, 2011 7:57 pm

HOPE schreefCOLONinmiddels al sindsdien terug in de zorg.
Ik werk als Wijkziekenverzorgende... Eigenlijk moet ik zeggen " werkte".
Ik vind het knap dat je twee heel verschillende beroepen hebt gekozen. Zelf ben ik behoorlijk van slag gaat als het gaat over werk. Stedebouwkundige is een vak dat ik reeds 15 jaar doe en daarvoor 6 jaar studeerde. Wat moet ik gaan doen, wat vind ik leuk? Kinderen, maar dat vind ik te eng met deze ziekte. Ik zit in de knoop en lijk er niet uit te komen. Mijn kinderen en de dag houdt me genoeg bezig om er niet te veel over te piekeren. :X Ik zit ook meer in een hyponane periode.
groeten van medusa

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » di maart 08, 2011 6:00 pm

Ik vind het knap dat je twee heel verschillende beroepen hebt gekozen. Zelf ben ik behoorlijk van slag gaat als het gaat over werk. Stedebouwkundige is een vak dat ik reeds 15 jaar doe en daarvoor 6 jaar studeerde. Wat moet ik gaan doen, wat vind ik leuk? Kinderen, maar dat vind ik te eng met deze ziekte. Ik zit in de knoop en lijk er niet uit te komen. Mijn kinderen en de dag houdt me genoeg bezig om er niet te veel over te piekeren. :X Ik zit ook meer in een hyponane periode.
groeten van medusa[/quote]

Hier nog een van slag!! :W 4 jaar gestudeerd en 2 hbo diploma's later bleek het onderwijs echt totaal niks voor mij te zijn. Ik kan de verantwoordelijkheid niet aan, kan maar op 1 manier dingen uitleggen en mijn Engelse grammatica is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik ken de grammatica wel, maar kan het niet uitleggen waarom dingen zo geschreven worden als ze worden; gewoon daarom! Daarbij komt nog dat mijn woordenschat erg klein is voor een docent. Nee niks voor mij. Althans, niet pubers, zo dacht ik. Dus na de opleiding verder gaan leren voor leraar basisonderwijs. Tijdens PABO Masteropleilding volledig in mekaar gezakt van de bipolaire ellende en overspannenheid en NIET meer willen / kunnen terugkeren in het onderwijs. Daarna dus iets heel anders geprobeerd, de mbo niveau 2 opleiding Helpende Zorg, en ging wéér hard op mn bek.

Nu zit ik dus afgekeurd thuis. Hoefde niet eens naar een arbeidsdeskundige. Het was helaas gelijk al duidelijk dat betaald werken er voorlopig niet in zit.
Heb 2 hbo diploma's maar allebei dus in het verkeerde vak (onderwijs). Hoe kom ik ooit weer aan de slag? En als wat dan??? :twisted:

BUTTON_POST_REPLY