Depressie en overgewicht

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
rob wessels
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON ma nov 26, 2012 10:29 pm

Depressie en overgewicht

Bericht door rob wessels » wo nov 28, 2012 11:12 pm

Ik weet geen betere plek op het forum om erover te schrijven maar als ik een depressieve periode heb, dan voel ik mezelf zo belabberd dat ik de buitenwereld probeer te vermijden en ik eet veel om mijn frustraties te verbijten. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik denk: Heerlijk wat eten, dan voel ik me daarna even fijn. Ik heb dan wel een hele hooischuur naar binnen gewerkt.

Hoe houd ik mezelf in bedwang tijdens een depressieve fase, ik word dikker en dikker en het lukt mij niet. Ik voel me 'verslaafd' aan eten.

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Re: Depressie en overgewicht

Bericht door medusa » do nov 29, 2012 11:00 pm

Denk aan het eindbeeld. Je komt zo 10tot 15 kilo aan alleen al door andere stofwisseling en vertraagde schildklier. Pas op! Ga iets vervangend doen om je af te leiden. Pak een kauwgom. Drink water dat vult de maag of slankmakende thee. Tel wat je eet, schrijf het op. Eet niet na 8 uur. :? En heb ik je al geholpen... En haal het niet in huis, eet een wortel als je honger hebt. Medusa

Arowana
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON za apr 30, 2011 7:35 pm

Re: Depressie en overgewicht

Bericht door Arowana » vr nov 30, 2012 11:41 am

medusa schreefCOLONJe komt zo 10 tot 15 kilo aan alleen al door andere stofwisseling en vertraagde schildklier.
Wat bedoel je daar precies mee? Door de medicatie, door de depressie?

Nog niet gehoord dat de schildklier anders begint te werken, zou daar wel meer over willen weten. Heb wel instinctief kelptabletten staan waar ik elke dag ééntje van neem.

BUTTON_POST_REPLY