Afleiding?

Lekker effe over andere (minder serieuze) dingen kletsen...

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Afleiding?

Bericht door guppy » ma feb 02, 2009 8:50 pm

Wat doen jullie om afleiding te zoeken? Je moet bijv naar een feestje waar je niet zoveel zin in hebt, ga je dan vooraf even flink hardlopen, of luister je dan naar je favo muziek, ga je dansen, schilderen of....
Heb jij tactieken hiervoor? En op het feestje zelf, kruip je dan in een hoek van de ruimte, hang je de pipo uit, zet je alles van je af en lijkt er niet aan de hand of vertel je iedereen hoe naar je je voelt?
Kortom, hoe sleep jij je door die avond heen?
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » ma feb 02, 2009 9:11 pm

Zal zelf beginnen....
Als ik besluit om wél te gaan probeer ik de middag vooraf afleiding te zoeken door hardlopen en muziek luisteren. Vaak trek ik me dan even terug, walkman in mijn oren, handen op mijn buik en proberen te ontspannen.
Op het feestje zelf zet ik mijn masker op en gaat het 'goed' met me. Ik merk achteraf wel dat het me extra energie kost, maar goed.

Remco
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON zo dec 28, 2008 12:07 am

Bericht door Remco » ma feb 02, 2009 9:26 pm

Verwijderd!
Laatst bijgewerkt door 1 op Remco, in totaal 0 keer bewerkt.

guppy
BerichtenCOLON 1853
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » di feb 03, 2009 8:48 am

Niet gaan kan idd een goede oplossing zijn, maar als ik naar mezelf kijk zou ik dan praktisch nooit kunnen, vandaar mijn vraag naar tips zeg maar.
Wat is je manier van ontspannen? Is dat vooraf een feestje anders dan 'gewoon' ?

debje
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON ma dec 29, 2008 12:48 pm

Bericht door debje » di feb 03, 2009 9:09 am

Ik moet het sowieso ruim van te voren weten dat ik ergens heen ga zodat ik me kan voorbereiden.
Als het een feestje is dan moet ik slapen overdag en zorgen dat ik niet veel indrukken heb op die dag.
Eenmaal op het feestje moet ik eerst wennen aan de hoeveelheid mensen, als het een zit feestje is vind ik het heel moeilijk, dat gezit.
Als het een dans feestje is dan kan ik me in ieder geval lekker met de muziek bezig houden, lekker dansen enzo.
Maar een dagje winkelen is wel een hele onderneming hoor dat kan ik echt niet te vaak doen dan ben na een dag helemaal klaar voor de komende dagen.
Thuis is het bij mij lekker rustig spontaan visite krijg ik niet omdat mn vrienden weten dat ik daar niet mee om kan gaan dus die bellen of ik er zin in heb en vaak heb ik dat niet,dat wordt dan ook begrepen.
Verder ga ik elke dag even een drukke supermarkt in zodat ik wel indrukken krijg anders scherm ik mezelf teveel af.
Tja al die indrukken, ik zeg altijd, ik ben net een dreumes :lol:
oh ja wat ik ook doe is, als ik ergens ben altijd een plek opzoeken waar ik de hele ruimte kan zien, ik kan er niet tegen als er dingen achter me gebeuren.

Voor mn rust thuis luister ik veel muziek en ik ben nu helemaal in to the Luther Vandross en soms ben ik helemaal in to the Pink en Nickelback enzo.
Of hele erge oude Soul muziek.
Ik zorg iig dat ik mn afleiding heb en tegelijkertijd mn rust.
En soms ben zoooo druk dat ik mezelf rustig maak met ademhalingsoefeningen en mediteren.

groetjes debje

Carolien
BerichtenCOLON 4818
GeregistreerdCOLON za feb 01, 2003 1:47 pm

Bericht door Carolien » di feb 03, 2009 11:46 am

Ik kan me helemaal vinden, met Debje, bij mij gaat het ook zo ongeveer.

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » do maart 26, 2009 8:04 pm

Verwijderd.

Minister President Brutus
BerichtenCOLON 2410
GeregistreerdCOLON za okt 18, 2008 12:00 am
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Bericht door Minister President Brutus » ma maart 30, 2009 2:57 pm

ik ga nooit naar een feest... :evil:
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » di maart 31, 2009 11:46 am

Weg.
Laatst bijgewerkt door 2 op Carolien, in totaal 0 keer bewerkt.

silly me
BerichtenCOLON 206
GeregistreerdCOLON wo maart 04, 2009 12:05 am

Bericht door silly me » di maart 31, 2009 9:34 pm

Ik ga ook nooit naar een feest en word al lang niet meer uitgenodigd. Ook niet om uit te gaan oid. Mensen weten dat ze mij daar niet blij mee maken... en toch voel ik mij overgeslagen omdat ik niet meer wordt gevraagd. :cry: Terwijl ik het zelf in de hand heb weten te werken. Vind he twel goed zo. Op een terrasje vind ik heerlijk, liefst in de hoek met mijn rug tegen de muur zodat ik alles en iedereen kanoverzien. Maar vraag me niet koffie te halen, dan moet ik eerst moed verzamelen om erdoorheen te walsen en laat me niet te lang alleen zitten want dan heb ik weer van die angstige gevoelens. pfff je zal maar met ik leven zeg
life's a rollercoaster, when your up it's great, when your down it's terrible...

Carolien
BerichtenCOLON 4818

Bericht door Carolien » wo apr 08, 2009 4:57 pm

Weg.

BUTTON_POST_REPLY