Allemaal een beetje te veel

Familie, vrienden en partners van mensen met MDS kunnen hier aan het woord.
BUTTON_POST_REPLY
Lin
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON do feb 28, 2013 10:01 pm

Allemaal een beetje te veel

Bericht door Lin » vr maart 01, 2013 7:14 pm

Hoi

Ik ben opgegroeid met een vader met mds. Hij is een man met een goed hart, maar erg dominant. Weet het altijd beter dan anderen en neemt niets van ons aan.
Hij is een hele lieve man met een goed hart, maar een groot deel van mijn jeugd is kapot gegaan aan zijn ziekte.
Momenteel lijkt het sterk op, dat hij een manische episode heeft. En ik lees, dat je rustig op hem in moet praten, maar helaas lukt dit niet, omdat alle mensen van ons gezin er overspannen van zijn geworden, inclusief mijzelf.
Helaas heeft de huidige situatie mij op het punt gebracht, dat ik hem heb verteld hem nooit meer te willen zien. Ik voel me daar schuldig over, maar de manier hoe hij me heeft behandeld heeft zo veel pijn uit mijn jeugd opgerakeld, dat ik het even niet anders kan zien. Ik heb ook het advies gekregen van mijn huisarts om even afstand te nemen. Ik heb inmiddels ook een afspraak bij een psycholoog, dus ik kom er wel bovenop.

Mijn vader heeft niet zelf het inzicht en gelooft ons tot zover niet. Alle tips van informatieve websites over mds lijken bij hem geen effect te hebben.
Ik hoop dan ook hier wat tips te krijgen, van mensen met hun ervaringen. Hoe pakken jullie de manische episodes aan en hoe hebben jullie mensen kunnen overtuigen, dat zij in een manische episode zitten?
Zijn huisarts zie ik helaas niet zo als een optie. Die wil hem dan toch weer aan de Seroxat zetten. En dat medicijn heeft ons leven vergalt. Daarnaast weigert hij elke afspraak bij hem. Hij is ook niet onder behandeling. Die behandeling hebben ze 25 jaar geleden gestopt.

groet Lin

Xan
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON di aug 17, 2010 6:52 pm

Re: Allemaal een beetje te veel

Bericht door Xan » vr maart 01, 2013 11:17 pm

Ik lees een manische episode en even later dat de ha hem seroxat wil geven ?
Dit lijkt me erg gevaarlijk, aangezien dit een anti-depressiva is.
Zou er eens goed naar informeren. Bovendien lijkt me een ha ook niet heel geschikt in dit verhaal.

Het is heel moeilijk een manisch iemand te overtuigen dat hij het rustiger aan moet doen, denk echt dat hij dan hulp van een psych nodig heeft.
Ga in elk geval geen discussies en confrontaties aan, dat heeft geen zin.
Heel veel sterkte!
liefs Xan
"If you can't amaze people with your intelligence. Confuse them with your bullshit."

Lin
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON do feb 28, 2013 10:01 pm

Bericht door Lin » za maart 02, 2013 4:49 pm

Hoi

Bedankt voor je reactie Xan.
Ik ben ook niet blij met Seroxat. Dat heeft hij gehad, waardoor hij ruim 25 jaar een zombie was. En eigenlijk 25 jaar licht depressief was.
Ik ben ook heel bang, dat de huisarts 1 van zijn vele fouten heeft gemaakt bij hem, en hierdoor ruim 25 jaar van 3 mensenlevens kapot heeft gemaakt.
De huisarts heeft hem destijds niet gestimuleerd om professionele hulp te zoeken, maar heeft hem gewoon Seroxat gegeven, daarmee moest hij het doen.
Ik betwijfel of we hem kunnen overtuigen naar een psychiater te gaan, maar zal het wel blijven proberen.

groet Lin.

Leo
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » zo maart 30, 2014 1:02 pm

Hoi Lin, we zijn nu ruim een jaar verder. Het is natuurlijk schandalig dat een huisarts zo'n patiënt maar blijft vasthouden en op een amateuristische manier blijft 'behandelen' waarmee hij misschien meer kapot maakt voor de patiënt en ook voor zijn omgeving. En dat kan dan allemaal ongestraft!

De gang naar een psychiater is meestal niet makkelijk. De omgeving heeft er een vooroordeel tegen en de patiënt zelf meestal ook. En dan heb je nog van die verdwaalde kwakzalvende flapdrollen die zichtbaar zelf in hoge geestelijke nood zitten, die de verwarring voor de patiënt op onethische wijze in krantenartikelen alleen maar groter maken.

BUTTON_POST_REPLY