EXPLOSIEVE lithium werking.

Voorstel draad
Leo
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Re: EXPLOSIEVE lithium werking.

Bericht door Leo » wo nov 24, 2010 7:19 pm

Nou is het regelmatig wel zo dat de bijwerkingen van psychiatrische medicijnen veel eerder aanvangen dan de werking waarvoor ze ingenomen worden.

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » wo nov 24, 2010 7:23 pm

Dat klopt, ben het hier vierkant mee eens. Misschien is dit wat Brutus voelde. Groeten van medusa

Minister President Brutus
BerichtenCOLON 2410
GeregistreerdCOLON za okt 18, 2008 12:00 am
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Bericht door Minister President Brutus » wo nov 24, 2010 8:10 pm

citaat: onmiddellijk gevolgd door wat ik als volgt zal proberen te omschrijven, een gevoel alsof er een grote knop in mijn hoofd werd omgezet en vervolgens verdween ineens de grote drukte in mijn hoofd! Maar het gekke is dat ik helemaal niet wist dat ik zo’n grote drukte in mijn hoofd =werking bijwerkingen kwamen daarna (helaas)
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » wo nov 24, 2010 10:57 pm

Ik stel voor dat we deze wellus nietus disscusie beeindigen, laat ik het zo zeggen toen ik nog geen idee had van het feit dat de heren en dames psychiaters al lang hadden besloten dat ik bipolair was en ik weer eens op een gesloten zat met een IBS op een plek in het land waar ik niet eens van wist dat die bestond, deze vrolijke vrienden mij Depakine gaven, en ik binnen een paar dagen iid merkte dat de rust in mijn bovenkamer hanteerbaarder werd, ik kan zeggen dat medicijnen in zekere zin hun werk doen en ook ik in deze gevallen zeker zal teruggrijpen naar deze witte jongens.
Ter compilatie van dit verhaal, dat de ene de werking snel heeft, gefeliciteerd dit geldt helaas niet voor de gros van de mensen, sterk nog je ben een uitzondering op de regel, prima voor jou maar ga het niet als een crusade zien, persoonlijk denk ik dat er belangrijkere dingen in het leven zijn.
Ik leef met deze ziekte maar het is niet mijn leven.

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » wo nov 24, 2010 11:11 pm

daar ben ik het wel mee eens Gaab. Hoe die pillen werken? zelfs de deskundigen hebben meer vragen dan antwoorden.
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » wo nov 24, 2010 11:34 pm

Minister President Brutus schreefCOLONzelfs de deskundigen hebben meer vragen dan antwoorden.
Maar brutus hoe belangrijk is dat? je ben een eenling in deze dat heb je toch wel begrepen uit de reactie op je brief neem ik aan.

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » wo nov 24, 2010 11:42 pm

Ja, hoe belangrijk is dat...overal is een verklaring voor, dus ook voor mijn anomalie, maar dat is (nog) niet te verklaren net als met tig zaken ook in de wetenschap: aan gedeelte is verklaarbaar een ander deel zal ooit te verklaren zijn en een ander groot deel zal door onze beprkingen nooit te verklaren zijn. Hooguit te bevatten.

sanne
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON do okt 23, 2008 3:24 pm
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

Bericht door sanne » do nov 25, 2010 7:07 am

Het is goed zo, Brutus.
keep on smiling!

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » do nov 25, 2010 6:30 pm

Dat zou kunnen, maar dan alsnog geloof ik dingen pas als ze voor mij bewezen zijn!

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » do nov 25, 2010 7:05 pm

ongelovige Thomas :lol: besta ik alleen als jij het kan bewijzen?

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » do nov 25, 2010 7:07 pm

Bijvoorbeeld :lol:

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » vr nov 26, 2010 11:39 pm

mirrian schreefCOLONOverigens slaat alle medicatie bij mij heel snel aan. Of 't nu een parcetamolletje (een halfje is al genoeg voor mij) een pammetje of wat dan ook is. De artsen denken dat 't te maken heeft met de werking van mijn lever. Niet dat daar iets mis mee is maar die functioneerd schijnbaar anders dan bij anderen, ik ben dan helaas ook weer heel gevoelig voor de bijwerkingen pfff. Ach ja elk voordeel heeft zijn nadeel.
Interessant Mirrian! Nu heb ik nog iets raars te melden, en ik moest aan jou denken: Sinds ongeveer een jaar heb ik jicht waarvoor ik pillen heb nl. alopurinol. Steeds geslikt en in het begin wel wat verbetering maar ik bleef vaak wat moeilijk lopen en vaak heel moeilijk van mijn bank af komen enz. Week terug de pillen vergeten in te nemen en de andere dag ging het wat beter! Dus ik besloot die dag ook geen pillen te nemen, en ja hoor weer beter. Ik besloot die pillen niet meer te nemen en nu loop ik weer als vanouds! ook kom ik weer gewoon van de bank af enz. Nou ik snap er geen pepernoot meer van...Is dit raar of is dit idioot?
Ik vraag me nu af of dat misschien ook met een lever of zo te maken heeft? Wie het zegt mag het weten!

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » di okt 08, 2013 12:44 pm

JoeHoe... anyone there?

Leo
BerichtenCOLON 644

Bericht door Leo » ma jan 09, 2017 7:25 pm

En Brutus, hoe gaat het nu? Doet de lithium nog steeds zijn werk?

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » ma jan 09, 2017 10:45 pm

Hallo Leo! :D
dat is een tijdje geleden!!!
hoe gaat het met jou?
ik ben overgeschakeld van lithium naar depakine, omdat ik vond dat ik een beetje somber gehouden werd door de lithium.
de depakine werkt ook goed bij mij hoor.

Ik heb nog een (groot) nieuws bericht!
Dat zal ik als een apart item plaatsen.

Voor nu groetjes!

Leo
BerichtenCOLON 644

Bericht door Leo » di jan 10, 2017 8:00 pm

Mijn lithiumspiegel was te gering en toen werd het verdubbeld. Daar kreeg ik trillende handen etc. zodat ik weer teruggezet werd. Mijn psychiater zegt dat het in samenwerking met de trileptal en de scitalopram ook onder die spiegel functioneert. Dat geloof ik wel. Soms wordt het evenwicht me wel een beetje teveel, ik voer niets meer uit. De laatste tijd wel erg opvliegend, ongeduldig - hypomaan? Ook heb ik er vaak genoeg van. Niet op dramatische wijze, maar gewoon kalm. Volgende maand of in maart ga ik weer naar de dokter.

Trileptal wordt gebruikt als vervanger voor carbamazepine.

Ben benieuwd naar je grote bericht!

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » di jan 10, 2017 9:59 pm

Ja Leo het blijft altijd wat. Maar kom je niet te hoog met de lithiuM, voor je nieren bedoel ik.

het grote nieuws staat er sinds gisteren al:

viewtopic.php?f=2&t=1889

Kijk maar!

BUTTON_POST_REPLY