In de ziektewet

Werk je?<br>
Zijn je collega's op de hoogte van je situatie?<br>
Hoe waren de reacties?

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Benzo
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON zo apr 24, 2011 8:29 pm

In de ziektewet

Bericht door Benzo » zo apr 24, 2011 8:33 pm

Sinds begin van dit jaar ben ik door mijn werkgever verplicht op non actief gezet of eigenlijk de ziektewet gezet.
Ik had bijna dagelijks paniekaanvallen en ik was zo verschrikkelijk bang, eigenlijk om niets.

ik heb nu Zyprexa van de psychiater gehad en hierdoor ben ik zo suf dat ik nog steeds niet mag werken.
Ik wil mijn werk kunnen doen maar ik kan mezelf totaal niet concentreren, ik heb geen idee welke kant ik nog met mijn leven aanmoet.

Ik kan nog nauwelijks normaal nadenken of ik krijg een paniekaanval, ik houd mezelf niet onder controle, ik scheld en vloek tegen alles en iedereen en om de kleinste dingen :( wat moet ik doen ?

Leo
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Re: In de ziektewet

Bericht door Leo » ma apr 25, 2011 10:32 am

Hoi Benzo,
Als je in het begin zit van je zyprexagebruik is er nog kans dat de bijwerkingen overgaan. Zo niet dan moet je toch echt met je psychiater gaan praten over een alternatief. Medicijnen hebben allemaal 2 kanten en er moet naar het meest geschikte evenwicht gezocht worden.

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » di apr 26, 2011 3:55 pm

Kijk het 2-6 weken aan, vaak verdwijnen bijwerkingen binnen 2 weken. Mocht dat niet het geval zijn dan zou je een ander middel zoals Risperdal, Abilify of Seroquel kunnen overwegen...

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » di mei 03, 2011 2:58 pm

Ik zit overigens al ruim anderhalf jaar in de ziektewet. :(

BUTTON_POST_REPLY