Bipolaire bullshit

Vrienden, Familie, Buren... Zijn ze er voor je?

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bipolaire bullshit

Bericht door Gaab » wo apr 06, 2011 9:55 pm

Bipolaire bullshit,

Soms denk ik wel eens ben ik de enige die er zo over denkt? de bipolaire bullshit.
De laatste keer dat ik bij de psych zat, begon ze weer over hoe ernstig ik het wel heb, het belang van onderhouds medicatie.
Ok en waar baseer je dit op? vroeg ik haar, het feit dat ik voor de diagnose meerdere malen opgenomen ben geweest en het feit dat het een familie kwestie is toch?
Laat ik je uit de droom helpen psych, de opnames waren op een na voor de diagnose, ik ken de diagnose nu en ben slechts een keer opgenomen geweest na de diagnose en dan hebben we het over ruim twee jaar gelden.
Daarnaast slik ik nu ruim een jaar geen medicijnen... een jaar en vijf maanden verbetert ze me, ik geloof dat zij beter in statistieken is dan ik.
Dus zeg ik, hoe mogelijk is het onmogelijke?
Ik werk weer is dat mogelijk?, ja zegt ze mits je rekening houd met stress,
uh werken, hoe ik nu bezig ben, no stress sterker nog het geeft mij rust ik ontwerp en dat is geen straf kan ik je vertellen.
Hoe gaat het met sporten? prima doe het nu 3 x per week 2 x lopen en een keer per week die rotte knie onderhouden op het step apparaat, verder heb ik een stak weekschema,
maandag hardlopen het huis schoonmaken en boodschappen doen tussendoor even slapen
dinsdag werken
woensdag steppen boodschappen doen, rusten en kindje naar de training brengen
donderdag werken
vrijdag hardlopen, rusten , en weekend boodschappen doen.
zaterdag kindje naar de wedstrijd brengen, rusten, en overige festiviteiten
zondag, en ik ben niet gelovig, maar het is een rustdag.
Elke dag koken voor mijn gezin geen stress sterker nog het rust puntje op mijn drukke dagen, even gedachteloos roeren in een of meerdere pannetjes (haha of niet, ik zit in de keukens en heb apparatuur wat bijna zelf denkt)

Ik neem de tijd en heb na de diagnose ruim de tijd genomen om te herstellen, zeg maar rustig 2 jaar, 2 jaar van rust en herstel van alle turbulentie en crisis situaties, neemt niet weg dat er in die jaren nog een paar close encounters waren.
Ik heb me een paar jaar laten leven door de diagnose, en terecht daar ik een onwetende was, net als vele maar ik kan niet leven onder de bemoeizorg van de psychiatrie, ik wordt daar heel kriebelig van.
Bipolaire het stempel staat op mijn voorhoofd gedrukt maar de inkt dringt niet door tot mijn hersenen, gelukkig kan ik ze nu op afstand houden ik mail met haar en zie haar max 4 x per jaar life prima het is niet anders.
Soms denk ik wel eens dat er een klanten groep wordt gecreëerd, je hebt een diagnose en in hoeverre wil jij daar naar leven?
Not my life, al weet ik wel dat ik er in zekere zin rekening mee moet houden maar is het mijn leven? of is het een onderdeel van mijn leven? dat is de keuze.
Ik kies voor het laatste.

Bipolaire bullshit wil zeggen het is een diagnose maar wat je er verder mee doet dat is aan jou, laat je het je leven bullshitten of ga je er mee leren leven?

Je kan vliegen en dalen maar de kunst is de middenweg te vinden, mijn uitdaging, er is geen standaard boekje voor overigens dat is de uitdaging die voor een ieder anders is, ik puzzel aan mezelf en jullie?

Wombat
BerichtenCOLON 199
GeregistreerdCOLON do aug 26, 2010 8:05 am
WoonplaatsCOLON Biddinghuizen

Re: Bipolaire bullshit

Bericht door Wombat » do apr 07, 2011 8:09 am

Hoi Gaab,

Ik vind het erg knap hoe jij er mee omgaat.
Voor mij is de diagnose nog niet zo lang geleden vast gesteld,maar dat ik thuis wil komen te zitten nou dat dacht ik maar niet.Op dit moment laat ik me mee sleuren in de bipolaire bullshit en ben aan het herstellen van de laatste opname.
Verder ben ik bezig om als tijdsbesteding te gaan werken in de groenvoorziening aanmelding loopt.
Hoe ik verder mn dag door kom,ik doe het huishouden `s morgens en `s middags een uurtje slapen anders hou ik het niet vol.Rest van de dag afmaken waar ik mee bezig was in het huishouden en `s avonds koken en dat vind ik heerlijk.
Waar ik ook mee bezig ben is om te leren omgaan met mijn bipo en dat valt nog niet mee acceptatie heet deze drempel.

Waar het vooral mis gaat is mijn geduld ik wil er liever gister een weg in vinden dan vandaag ja natuurlijk is dat fout en een grote valkuil.Maar alle dagen word ik er mee geplaagt mijn stemming draaid 2 a 3 keer op een dag heel vervelend maar ik zet wel door met waar ik mee bezig was. Aan de ene kant denk ik toch wel dat ik een beetje bipolaire bullshit aan de kant heb gezet.Oja medicatie dat is een goeie ik zou op dit moment niet durven om het aan de kant te zetten,er is al het een en ander afgebouwd en dat voelt beter dan dat ik die troep moest gebruiken waarom, omdat het veel te veel was.
Ik was een afgestompte en mijn gevoel was weg, ben naar een andere psych gegaan en deze bouwde gelijk het teveel af.

En nu gaat het goed ik ben niet in een joepie stemming maar het gaat goed ergens in mijn achter hoofd wil ik later als ik stabiel ben de rest ook afbouwen.Volgens mij als ik mijn moet dat best gaan als ik een vast patroon heb.

Groetjes,
Wombat

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » vr apr 08, 2011 8:10 pm

Ha die Frank,

Niet te hard van stapel lopen vriend, je bent net ontslagen uit het ziekenhuis en nu al bezig met werk, niet doen is mijn ervaring neem de tijd om eerst eens bij te komen van deze lange periode van opnames en ontregelingen, wen aan de situatie en dat alles anders is dan vroeger.
Zoals ik al zei ik heb 2 jaar de tijd genomen om te herstellen van anderhalf jaar turbulentie/crisissen/opnames.
Ik ken die onrust, snel willen dat alles weer normaal is maar het werkt niet zo tenminste dat is mijn ervaring.

Het klinkt misschien lange termijn maar voor mij heeft het achteraf gezien zeker gewerkt, niet te veel te snel willen het komt wel, soms moet je het leven over je heen laten komen, leren genieten van de kleine dingen, je gezin het feit dat je weer thuis bent, die paar mooie dagen die we hebben in Nederland, ik noem maar wat.
Je mag herstellen Frank.

Pillen vrij is voor jou op dit moment absoluut nog geen optie, misschien in de toekomst maar bedenk je wel dat het echt niet makkelijker is als het leven met, het is een keuze maar absoluut geen makkelijke kan je uit ervaring vertellen.

Neem de tijd.

Groeten Gaab

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » di apr 12, 2011 6:24 pm

Wombat schreefCOLONMaar alle dagen word ik er mee geplaagt mijn stemming draaid 2 a 3 keer op een dag heel vervelend maar ik zet wel door met waar ik mee bezig was.
Same here wombat... Ik merk dat contra-gedrag goed werkt bij hypomanie. Bij depressie lukt me dat nog niet. Maar ach, het leven is een leerproces nietwaar. :mrgreen:
Wat goed van je dat je bij de groenvoorziening gaat werken! Een vriend van me is vanuit de Wajong in een betaalde baan in de groenvoorziening gerold. Hij is dan niet bipolair, maar goed, zo zie je maar dat er best veel mogelijk is! Goed van je man!! :D

Xan
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON di aug 17, 2010 6:52 pm

Bericht door Xan » wo apr 13, 2011 7:24 am

Wat bedoel je met contra-gedrag ?
liefs Xan
"If you can't amaze people with your intelligence. Confuse them with your bullshit."

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » wo apr 13, 2011 7:30 pm

Dat je het tegenovergestelde doet van hoe je je voelt...
Dus actiever worden en dingen ondernemen bij een depressie en jezelf afremmen in een manie... :)

Xan
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON di aug 17, 2010 6:52 pm

Bericht door Xan » do apr 14, 2011 7:42 am

Ah oké, duidelijk ;)
liefs Xan
"If you can't amaze people with your intelligence. Confuse them with your bullshit."

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » zo apr 17, 2011 4:11 pm

Tenminste, zo zou het wel moeten werken...
Zelf vind ik contra-gedrag erg moeilijk om toe te passen.
Hoe kom je je bed uit tijdens een depressie? :oops:

BUTTON_POST_REPLY