Bestaan echte vrienden?

Vrienden, Familie, Buren... Zijn ze er voor je?

ModeratorCOLON Moderators

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Re: Bestaan echte vrienden?

Bericht door guppy » za aug 07, 2010 5:54 pm

Wat versta jij dan onder soulmate?
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Minister President Brutus
BerichtenCOLON 2410
GeregistreerdCOLON za okt 18, 2008 12:00 am
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Bericht door Minister President Brutus » za aug 07, 2010 6:26 pm

ja moeilijk te vertellen, maar zou zeggen -zo als ik dat ervaar- iemand die je niet alleen super begrijpt maar ook aanvoelt; als of je eigelijk een bent maar alleen gescheiden door "het vlees" Iemand waarmee je een nauw geestelijk contakt hebt, waarmee je je nooit alleen voelt.
Laatst bijgewerkt door 1 op Minister President Brutus, in totaal 0 keer bewerkt.
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » za aug 07, 2010 6:27 pm

fout
Bipolaire 2. 2 x per dag 500 mg. Depakine en 1 x per dag Efexor 36mg en zo nodig lorazepam

sanne
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON do okt 23, 2008 3:24 pm
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

Bericht door sanne » za aug 14, 2010 5:11 pm

Ik heb gelukkig ook zo'n SOULMATE!
keep on smiling!

peter10
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON za jul 17, 2010 7:59 pm
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Bericht door peter10 » za aug 14, 2010 6:21 pm

sanne schreefCOLONIk heb gelukkig ook zo'n SOULMATE!
ok Sanne dat is mooi! maar hoe vind je die soulmate? Wat moet je daar voor doen en wat houd dat dan in voor jou. en wie is jouw soulmate, je beste vriendin soms?
ook als bipolaire blijft feyenoord mijn club

guppy
BerichtenCOLON 1853
GeregistreerdCOLON za jul 26, 2008 8:42 am
CONTACTCOLON

Bericht door guppy » za aug 14, 2010 6:23 pm

Mijn definitie gaat niet zo ver.... Ik zou willen zien dat de ander mij accepteert, hij/zij hoeft me niet altijd lief, leuk en aardig te vinden hoor, dat is weer iets anders. Dat ik bij hem/haar terecht kan en dat de ander dat ook bij mij kan en dat we dan ook kunnen en mogen zeggen als het niet uit komt bijv. Dat ik me zo vrij voel dat ik alles durf te zeggen en andersom dus ook. Dat we samen kunnen huilen én lachen, verschillende raakvlakken hebben. Zoiets denk.
Leeftijd is alleen belangrijk als je wijn of kaas bent.

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » zo aug 15, 2010 2:40 pm

Ik heb er een, m'n beste vriendin sinds mijn 8st jaar, helaas woont ze al jaren in Zwitserland, maar we skypen bijna dagelijks, we kennen elkaar door en door en bespreken dingen die we niet bij onze mannen kwijt kunnen. Het is niet zo dat we het altijd met elkaar eens zijn maar over all, kan ik zeggen dat ik beter met haar kan opschieten dan met mijn broer of zus. Zij heeft meteen door als ik hypo/manisch/depressief ben, en is ook aangemeld als contactpersoon bij mijn poli, lang leven de moderne comm.catie middelen!

sanne
BerichtenCOLON 240

Bericht door sanne » zo aug 15, 2010 6:20 pm

nou Peter, een soulmate is iemand waarmee je je diepste gevoelens kunt delen. Als ik me niet goed voelt, bel ik naar mijn soulmate, als ik me wel goed voel, lach ik met mijn soulmate, als mijn soulmate zich niet goed voelt, denk ik aan hem en bel hem op om te luisteren en eventueel raad te geven. Wie mijn soulmate is? Nee, niet mijn vriendin, maar een loopvriend, jullie kennen hem ook namelijk BRUTUS! Brutus heeft misschien een ruwe bolster, maar zijn pit is superblank! Verrassing toch!
keep on smiling!

Gaab
BerichtenCOLON 656
GeregistreerdCOLON wo mei 05, 2010 9:54 am

Bericht door Gaab » zo aug 15, 2010 11:05 pm

Op dit moment ook fijn voor Brutus lijkt mij! Ik zou zeggen neem hem op sleeptouw en ga lekker lopen, werkt bij mij erg goed tegen een depressie! wie weet bij hem ook.

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » ma aug 16, 2010 10:25 am

Nou jongens, het zal jullie niet verbazen: mijn soulmate is Sanne! Nooit geweten dat ze zo op mijn superblanke pit zat te letten! (waar let ze wel niet meer op?) Zij is een hele lieve BITCH met een hartje je van caramel, een vertederend olijfje figuurtje! Het is altijd veilig om bij haar in de buurt te zijn, behalve als ze eieren gaat schieten; blijf dan minimaal 2 kilometer bij haar uit de buurt, of draag heavy duty beschermende kleding, want dan is het geen ''honneponnig'' poesje meer, maar een enorme tijgerin! Als die lol weer over is, dan geeft ze wel weer een lieve lik...VROUWTJE HE? Maar wij maken samen altijd de meest krankzinnige dingen mee, en dan moet zij oppassen dat ze niet in haar broek poept...
Wij zijn de perfecte synthese van bipolaire 1 en bipolaire 2.

Maar het belangrijkste is: wij zijn er altijd voor elkaar!

sanne
BerichtenCOLON 240

Bericht door sanne » ma aug 16, 2010 3:18 pm

Lieve Brutus, bedankt voor de subtiele beschrijving van Sanne. Ik heb hier hartelijk om moeten lachen. Eieren schieten? Nu moet je uitkijken, anders slinger ik er een paar naar je hoofd, misschien knap je daar wel van op.
keep on smiling!

truus
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON za jul 03, 2010 3:58 pm

Bericht door truus » ma aug 16, 2010 4:52 pm

ooo ik zal jullie vertellen, ik zat in tuin met laptop op schoot en mijn buurvrouw kwam naar me toe gerend, want ik las de beschrijving van Sanne door Brutus, en ik barste in een onbedaarlijke lachbui uit. en dat duurde wel even, maar wel erg leuk! Fantastisch dat je zo'n 2=1 band met elkaar kan hebben! Daar kunnen we allemaal wel jalours op zijn! Je moet dat koesteren als kostbare diamand! al is dit veel weer waard. :*
De vrouw is de helft van de mensheid!

Sander77
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON za jun 19, 2010 4:57 pm
WoonplaatsCOLON Rotterdam e.o

Bericht door Sander77 » ma aug 16, 2010 9:34 pm

hoi hoi,

mag ik nu een beetje jaloers zijn? ik heb geen soulmate of goed vriend(in) waar ik mijn problemen mee kan uiten. Ik voel me soms best eenzaam daaronder. Ik zit er te denken om op korte termijn naar een lokale sportvereniging te gaan waar ik me bij thuis kan voelen.
Vriendelijke groet,
Sander

Leren omgaan met Manische Depressiviteit (en eerdere Psychose) - Zyprexa 10 mg

BerichtenCOLON 2410

Bericht door Minister President Brutus » di aug 17, 2010 11:56 am

hallo Sander, ja ik gun jou ook van harte een "soulmate relatie" maar die moet je tegenkomen, dus veel onder mensen verkeren, dan kom er misschien ook wel eentje tegen! maar vergeet niet: als jij wat uit een relatie wil, welke soort dan ook, is het belangrijk dat jij jezelft ook helemaal geeft aan de ander!

micons0210
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON di dec 15, 2009 5:12 pm

Bericht door micons0210 » di aug 17, 2010 1:07 pm

:)

aaron
BerichtenCOLON 1888
GeregistreerdCOLON ma jul 21, 2008 7:50 pm

Bericht door aaron » ma nov 08, 2010 7:21 pm

Echte vrienden zijn vrienden die er voor je zijn als je hulp nodig hebt. ^O^

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » wo nov 10, 2010 3:44 pm

Echte vrienden bestaan. Gewoon leuk dingen met elkaar doen, elkaar bellen en uren aan de telefoon hangen. Volgens mij hoeft het geen soulmate te zijn. gr van medusa
Laatst bijgewerkt door 1 op medusa, in totaal 0 keer bewerkt.

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » za nov 20, 2010 9:16 pm

Mijn vrienden heb ik leren kennen in de psychiatrie!! >:)
Ik woon beschermd in een groepswoning van de RIBW. Mijn ene huisgenoot heeft pdd-nos, schizofrenie, add en angststoornissen. Mijn andere huisgenoot heeft depressie en sociale fobie. Een vriendin heeft een bipolaire 1 stoornis en haar vriend een schizoaffectieve stoornis en adhd. Zo hebben we allemaal "wat". Maar dat hoeft helemaal niet uit te maken. Wij begrijpen elkaar en steunen mekaar door dik en dun! :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :mrgreen:

HOPE
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON di jul 01, 2008 6:26 pm

Bericht door HOPE » za nov 27, 2010 10:01 pm

ABSOLUUT!
Ik ben vanaf het moment dat ik bipolair ben geen enkele vriend of vriendin verloren...
Sterker nog...We praten over van alles en nog wat...Ook mijn bipolair zijn.
Ze proberen het te begrijpen,"genieten" van mijn hypomane tijden,troosten me als ik verdrietig ben :cry: en laten me met rust als ik weer eens op mijn eiland zit -O-
Misschien ben ik wel heel erg bevoorrecht hoor.... Ik heb zelfs nog een heel goeie fijne vriendin op de Psycho-educatieve-cursus mogen leren kennen :Y
Soms kunnen vriendschappen komen en gaan,maar deze vrienden......Het zijn stuk voor stuk kanjers :D
Natuurlijk zijn er ook contacten verwaterd,maar dat had waarschijnlijk anders ook wel gebeurt :?: :?:

Het zijn mijn zegeningen,en ik tel ze allemaal dubbel :o
En dan is er altijd weer....HOPE!!

[url=http://img110.imageshack.us/my.php?image=aagjeou1.jpg][img]http://img110.imageshack.us/img110/7297/aagjeou1.th.jpg[/img][/url]

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » vr dec 03, 2010 10:50 am

Bij mij komen en gaan vrienden, maar mijn familie blijft! :lol:
Ik heb veel echte vrienden (gehad), een al ruim 35 jaar (en ben 40). Maar ze komen en gaan weer. Twee zijn er inmiddels gestorven, andere verhuizen en andere wonen al lekker dicht bij. *; en zo gaat het leven. Volgens mij hoeven mijn vrienden en ik geen soulmates te zijn (zei ik al eerder).

aaron
BerichtenCOLON 1888

Bericht door aaron » za jan 01, 2011 9:33 pm

Nee volgens mij ook niet. En voor mij persoonlijk maakt zelfs afstand niks uit. Zeker tegenwoordig niet met al die mobiele telefoons.
1 van mijn beste vrienden (heb er 2) is mijn ex die in Glasgow woont :o

BUTTON_POST_REPLY