samenzijn

MDS in je relatie... Hoe ga je hiermee om?

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Xan
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON di aug 17, 2010 6:52 pm

samenzijn

Bericht door Xan » di mei 03, 2011 8:14 pm

hallo
Laatst bijgewerkt door 2 op Xan, in totaal 0 keer bewerkt.
liefs Xan
"If you can't amaze people with your intelligence. Confuse them with your bullshit."

kay
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON ma jan 24, 2011 7:39 pm

Re: Huwelijk bijna op de klippen

Bericht door kay » zo mei 08, 2011 7:46 pm

hoi xan,

MijToen de bom barste vroeg ik aan hemn huwelijk is bijna twee jaar geleden geknapt, na 22 jaar lief en leed.
Ik ben altijd manisch depressief geweest, maar wist het de eerste vijftien jaar niet.Ik heb in het begin van mijn huwelijk vaak depressies gehad.
En stuitte daarop tegen een muur van onbegrip, vooral tegen mijn partner.
mijn oudste dochter werd in 89 geboren ik kreeeg een kraambedpsychose en ruim twee jaa daarna met een postnatale depressie gekampt.
En weer stuitte ik door mijn partner tegen een muur van onbegrip. En ja ook ik bleef natuurlijk vechten, ik wist alleen niet waarom.
6 jaar na de oudste is mijn jonste dochter geboren, lichte postnatale depressie, maaar desondanks overleefd.
Voor mijzelf heb ik al die jaren moeten knokken om mijn zelfrespect niet te verliezen, en zeker net als je een waardeloze en slechte moeder vinden.
twee jaar gekeden ging mijn toenmalige echtgenoot vreemd, collega van het werk en nog 17 jaar jonger.
Toen we uit elkaar gingen vroeg ik nog,en: is het omdat ik, zo ben, : het durfde er geen antwoord op te geven.
Nu ben ik twee jaar verder, moest alles opnieuw leren van goed huishouden tot financiele administratie.
lukt niet altijd, maar ach. Ik voel weer zo vrij als een vogel, kan gelukkig gek doen, mijzelf zijn.
Want ik heb gelukkig mijn meiden nog, en die veroordelen mij niet.
Ja ik voel me nu even een gelukkig mens

_O_ _O_ en join to de club

veeel sterkte : :o

Xan
BerichtenCOLON 159

Bericht door Xan » ma mei 09, 2011 12:56 pm

Dank je wel *huggs*
liefs Xan
"If you can't amaze people with your intelligence. Confuse them with your bullshit."

Leo
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » wo mei 08, 2013 9:30 pm

Hoi Xan,
Wat vervelend dat te horen. Zijn jullie wel eens samen naar de behandelaar geweest en misschien hij ook alleen, om over de dingen te praten zodat hij weet wat jij voor je kiezen krijgt, waar jij mee te kampen hebt? Niet dat hij het daarom per se allemaal zou accepteren, maar het zou wel helpen als er geen vijandschap bij te pas kwam. Moeilijke situatie, ik wens je heel veel sterkte toe!

Xan
BerichtenCOLON 159

Bericht door Xan » do mei 09, 2013 10:20 am

Inmiddels alweer een jaar verder...
Hij is wel eens (!!) mee geweest,maar hij weet het altijd beter dan de peut.
Hij is zelf hulpverlener, maar in de thuissituatie kan hij het toch allemaal maar moeilijk begrijpen.
Gelukkig gaat het weer beter hier, ook met mij, dat scheelt.
Maar voor begrip moet ik niet bij hem zijn.
liefs Xan

Leo
BerichtenCOLON 644
GeregistreerdCOLON zo dec 06, 2009 6:27 pm

Bericht door Leo » do mei 09, 2013 12:35 pm

Ik zag daar 'mei' staan en keek niet naar het jaar >:)
Dat mensen soms voor derden begrip op kunnen brengen maar niet thuis, komt regelmatig voor. Thuis zijn ze zelf een deel van de situatie.
Gelukkig dat het nog allemaal gaat!

BUTTON_POST_REPLY