nog een keer hobbies en creativiteit

Iets kwijt over je geweldige hobby of passie? Wat te doen in je vrije tijd? Voor al dit soort zaken is dit de plek!

ModeratorCOLON Moderators

BUTTON_POST_REPLY
chico
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON di jul 14, 2009 9:55 am
WoonplaatsCOLON almere

nog een keer hobbies en creativiteit

Bericht door chico » zo dec 16, 2012 10:05 am

Hoi,

Zie dat er niet veel overgeschreven is de laatste tijd maar ik wil er toch weer iets over kwijt,
Mijn hobbies zijn al heel lang mozaiek en schilderen.
Ik geef mozaiekcursussen op een activiteitencentrum.
Maar thuis doe ik het zelf ook.Mn laatste werkstuk is een boedha.
Ik schilder honden en kattenportretten en heb heel soms een opdracht.Doe mee aan exposities maar er wordt niets verkocht.Ook in deze tijd,crisis kopen mensen niet.
Maar daar gaat het me ook niet om.Het gaat mij om het maken.De vrijheid in mn hoofd die ik voel als ik ermee bezig ben.
Ik kan wel zeggen dat mozaiek mij uit een depressie heeft getrokken.
Als het niet zo goed met me gaat liggen deze dingen op zn kont en eigenlijk is het een duidelijk teken hoe het met me gaat of ik er wel of niet mee bezig ben.
Ik kan het iedereen aanraden iets te zoeken waar je je ei in kwijt kan.Voor mij is het in ieder geval heel erg belangrijk.

groetjes,

chico
Hoi,

Ik ben wilma 50 jaar en bij mij is de diagnose manische sttoornis geconstateerd.Op dit moment heb ik veel last van angsten terwijl het 2 weken hiervoor nog prima ging.

Janneke
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON do apr 28, 2011 1:23 pm

Re: nog een keer hobbies en creativiteit

Bericht door Janneke » zo dec 16, 2012 4:37 pm

Gewijzigd
Laatst bijgewerkt door 1 op Janneke, in totaal 0 keer bewerkt.

chico
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON di jul 14, 2009 9:55 am
WoonplaatsCOLON almere

Bericht door chico » di dec 18, 2012 12:34 am

Hoi Janneke,

Helaas ben ik niet zo goed op de computer dat ik fotoos kan versturen.
Ik heb een aantal torso s gemozaiekt(heel veel werk).
En op het geschikte hout voor buiten een schilderij gemozaiekt bijv.
Staat altijd erg vrolijk.
Tafelblad voor de eettafel.
Ja eigenlijk kun je alles wel mozaieken.
Daar moet ik soms ook heel erg voor oppassen dat ik niet doorsla.

groetjes,
chico
Hoi,

Ik ben wilma 50 jaar en bij mij is de diagnose manische sttoornis geconstateerd.Op dit moment heb ik veel last van angsten terwijl het 2 weken hiervoor nog prima ging.

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » di dec 18, 2012 10:04 pm

Vroeger maakte ik tekeningen met schetsexcursies, maar merk dat sporten en werken ten koste gaan aan mijn tijd voor creatieve dingen. Jammer, mozaiek heb ik nog maar weinig tot niet gedaan, jammer het lijkt me erg leuk. Na mijn opnames van manie en depressie heb ik door medicatie bijna niets gedaan en kreeg ook niets uit mijn handen voor 3 jaar. Nu vind ik het eng dat ik zo lang niet heb gewerkt en daarom richt ik me op werk om toch weer een continuiteit daarin te krijgen (ook al ben ik volledig afgekeurd op dit moment). Medusa :? ^O^

medusa
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON ma jun 07, 2010 2:38 pm

Bericht door medusa » ma maart 18, 2013 6:19 pm

Ik ben aangenomen bij een collectief om te tekenen/schilderen. Maar voel me niet goed nu, dus ga minder dan ik wil gaan. (ben nog aspirant lid, dus moet wel gaan!) Maar voel me nog niet zo lekker'... Het komt wil! :? Medusa

BUTTON_POST_REPLY